Annons:
Etikettridning
Läst 581 ggr
sockervadden_peggy_lindis_valle

Medryttarponny sökes, sthlm

Hej, jag är en tjej på 11 år som nu sökes en medryttarponny 1 dag i veckan.

Jag har ridit privat på storhästar och en lite shettis 3-4 somrar men går nu på ridskola i en grupp som ridit ca 4 år. Jag kan kontrollera/rida både heta tävlingshästar och med ridskolebetonade ponnyer. Jag kan erbjuda övrig hjälp (stallsysslor mm) om det skulle behövas.

Jag må vara ung, men jag är fullt medveten om vad det här går ut på, att det inte är ngn lek utan på riktigt.

Jag är ca 157 cm lång och väger runt 50 kg.  Mina föräldrar (mest mamma) har hästvana och kan följa med mig till/vara med mig i stallet då man kanske inte är så säker på att en 11-åring vistas ensam i stallet.

Om du har två hästar och kanske inte hinner med att rida båda skulle jag gärna vilja rida "med" dig på den andra.   -   Om du har en häst som behöver motioneras men du t.ex. inte har så mkt tid kan jag gärna hjälpa till. Skulle uppskattas om man hade upplyst ridbana/ridvolt elr om det skulle finnas andra i stallet att rida ut med.

Ps. Som sagt, jag förstår syftet med det här och vad det går ut på. Jag vet att jag är ung men ålder är bara en siffra som människan kommit på, spelar det någon roll om jag bara levt i 11 år? Ni där ute som drömmer om att få hyra häst/ha foder/medryttarponny med tror att ni är för unga, det är ni inte, vissa tycker kanske det, men det är du själv som vet om du klarar av det, inte en siffra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: