Annons:
Etiketterwesternnh
Läst 1743 ggr
uz00x
2015-01-12 12:40

hur kan jag hålla igång?

Hej! jag har haft häst mycket av min barndom, vi skaffade en häst när jag var ca 5. 3 år senare fölade vi på henne och hon fick en fint sto, som var en riktig satmara. Hon sparkade mig för första gången på bara några dagar gammal och bara älskade att bita än så fort man vände ryggen till. Dock vädigt fin ridhäst med mycket energi. När hon var ca 3 år leshade vi ut henne till travtränare som fortfarande har var henne (hon är nu 8 år gammal så går sin sista tid på travbanan nu. ) Mamman red jag mycket på vid 9-10 års åldern, men efter det vågade jag inte då jag ramlade av och skadade mig, dock inte jätteseriöst, men tillräckligt för att skrämma mig från att rida. i sexan, när jag var 13 började jag rida på henne igen men det märktes nu tydligt att hon hade tappat al respekt för mig och ville inte alls lysna på mig, hon var en riktigt bra ridhäst, om hon hade respekt för dig, den måste man skaffa sig, annars blev det jobbigt. Jag red och kom ut till henne varje dag genom hela sjuan, men då min pappa förlorade jobbet hade vi inte råd att ha kvar den nu 21 åriga gammla travearen fick vi tyvärr avliva henne. Efter det har jag inte ridit på 2 ytligare år, men började sedan på ridskola i gymnasiet där jag gick i en halv termin innan jag bytte då jag trivdes riktigt dåligt i min klass. nu har det gått en halv termin sedan jag senaste red och jag saknar stallet så otroligt mycket. Det är inte säkert att vi kommer någonsin ta tillbaka fölet som är utleshat, men då jag kommer vara 18 när hon går ur travet, då vi ska få tillbaka henne, eller de köper henne, hoppas jag at jag kan ha råd med hennes stallhyra osv, eller i alla fall hjälpa till med den så att vi kan behålla henne. Men då jag vet att Hubble som den utleshade hästen heter är rätt jobbig (dock inte lika illa som näär hon var liten) Så vill jag ju känna mig vann i hanteringne, och inte ha den där 2åriga pausen. Finns det någon som har en idee på hur jag kan hålla igång "häst hjärnan"? till's dess att jag har häst igen? Jag är inte en specielt bra ryttare, men det som igentligen intreserar mig är ju NH. och när jag väll rider är det ju i western, därav jag lad det där jag lad det, men osäker på vart det skall vara xd

Annons:
Upp till toppen
Annons: