Annons:
Etikettridning
Läst 530 ggr
[Horse24]
2014-12-31 10:38

Börja rida igen

Hej!

Jag är sugen på att börja rida igen efter ca 1,5 års uppehåll. Jag red förut på Västerhaninge ridskola i ca 1 - 1,5 år men slutade p.g.a att jag var i en för svår ridgrupp. Jag är förresten 14 år gammal, och de ända nybörjargrupperna som finns är för småbarn eller vuxna. Lite jobbig ålder att ta upp ridningen i helt enkelt :/.

Jag bor i Tyresö och skulle gärna vilja veta lite om Fårdala ridskola då det ligger närmast och jag inte har tillgång till bil. Har de privatlektioner? Har du som ridit där upplevt att det är ett bra ställe att rida på? Vad är dina åsikter?

Om det finns någon i närheten som skulle kunna lära ut eller som har en häst de vill ska ridas skulle det också vara jättekul!

Jag har lite svårt för att rida på ridskola egentligen, men det är väl det ända sättet. Det finns alltid så många snobbiga elaka tjejer som tror att de är så mycket bättre än alla andra, tål inte sådana personer. Jag är också ganska osäker och kan inte riktigt säga till hästen på skarpen. Jag är alltid rädd för att göra fel och då blir det ju inte kul att rida. Så om någon snäll människa skulle kunna hjälpa mig att få bort den rädslan skulle det också vara uppskattat.

Tacksam för hjälp! :)                                                                                                                                     

Mvh Erika

Annons:
Upp till toppen
Annons: