Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1044 ggr
examynia
2014-12-30 09:19

kan jag göra såhär med täcket?

Min häst har gått utan täcke, haft vid mycket regn, nu nör de varit -10 - -17 så har han haft fleecefodat regntäcke, fri tillgång på hö ute, öst på massor inne, han står i utebox så blir ju kallare där än inne hos dom andra, så haft täcket inne med. Men nu är de bara ca - 2, tycker ni de är taskigt att ta av de igen? Eller om jag lämnar de på även nu finns risk att han fryser med de sen om de blir lika kallt igen? (Jag är Ej täckes van därför jag frågar:-P ) han är islandsklippt. 6 årig fredriksborgare valack.

Annons:
majaliten
2014-12-30 13:07
#1

Jag miskar alltid på fyllningen i rökens upp till -10 går hästen 100 gram ovh upp 200 gram nu går min i 200gram måste byta till 100Gram Och hästen är helklippt går på lösdrift och fri tillgång på foder tävlas och tränas

MoonysElin
2014-12-30 21:11
#2

Om hästen är van vid att gå utan täcke när det är -2 kan han säkert göra det nu också, så kan du ju lägga på täcke igen om det blir kallare senare. Taskigt är det inte att ta av. Jag brukar känna hur min känns under täcket - det ska kännas neutralt, varken varmt eller kallt, annars byter jag eller tar av. Jag märker också om han känns stel i rygg eller rumpa när jag ryktar och rider för det kan också vara tecken på att han är kall och då får han ha täcke på.

Upp till toppen
Annons: