Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1259 ggr
jossan84
2014-12-28 15:23

Tips på ridskola runt Göteborg?

Jag tänkte ta upp mitt gamla ridintresse  nu när man äntligen fått råd igen. Det var 12 år sen (när jag var 18)  jag satt av för sista gången. Men jag bor i helt annan del av Sverige nu och har noll koll på bra ridskolor. Jag tänkte börja ta vanliga gruppridlektioner en gång i veckan. Jag är ganska liten och passar egentligen bäst på stora ponnyer eller små hästar. Någon som har tips på någon bra ridskola runt Göteborg där man kan rida ponny även som vuxen och där man inte måste stå hundra år i kö för att få plats. :)

Jag bor i Askim, jobbar i Kungälv och har tillgång till egen bil.

Annons:
Gronstedt
2014-12-29 11:07
#1

Jag tipsar som vanligt om "mitt" K-ridcenter i Älvängen, där Annika Teibl numera driver ponnyridskola också. Där finns möjlighet att rida i ren ponnygrupp som vuxen och möjlighet att rida ponny i samma grupp som stora hästar. Det finns också minst en liten storhäst. Titta på www.k-ridcenter.se och kontakta Lena eller Annika om det verkar intressant. Det brukar finnas platser ganska lätt, beroende förstås på nivå och dagar du kan.

Vill du bara komma och titta så kan du skicka ett PM, jag hänger ofta i stallet Ler.

[Biancalice]
2014-12-31 11:41
#2

Jennylund, K-ridcenter, Clareberg, GFRK. Finns väl en ridklubb i Billdal också har jag för mig.

Upp till toppen
Annons: