Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1493 ggr
22tlo00
2014-12-25 20:00

SKAV!! Vilken kräm?

Min häst har fått skav på bogen av täcket. Jag tänkte om det finns någon kräm/spray som hjälpeer pälsen att växa ut snabbare(?) Tack på förhand!

Annons:
mikatherider
2014-12-26 00:32
#1

Har en pålle som extremt lätt får skav av precis allt. Sadelgjord trots vadderad å annat shit, pannband, kanten på schabraket, täcken you name it. Har lärt mig att det enda som verkligen hjälper är att ta bort det som skaver och hitta något annat. Pålle får tom skav av bogskydden man kan köpa mot skav ;) köper numera andra produkter med t ex vadderad bog i täcke, annat material osv. T ex horseware/amigo är det absolut bästa för just min häst, dem får hon aldrig någonsin skav av. Dock har jag en salva som jag smörjer ibland, den hjälper inte direkt till för att det ska gå snabbare men behandlar huden så att den på lång sikt gynnar pälsen. Är egentligen till för att behandla sommareksem. Den beter bio skin oil av leovet tror jag, funkar bra. Annars har iaf inte jag (tyvärr) något super bra tips :/ när skavet väl kommit, är det bara tid som gäller… Men först och främst skulle jag köpa ett annat täcke. Om hästen går ute med fleece under kan det ofta vara boven i dramat..

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

majaliten
2014-12-26 00:58
#2

Köp Bogg skydd och glans spraya på det . Ev byt till täcke med bättre passform de försvann när jag gjorde allt detta

22tlo00
2015-01-02 17:19
#3

#1 tack! Hon har fått ett nytt vintertäcke nu som jag hoppas hjälper:) #2 tack! jag har fått hem ett bogskydd av mina kusiner som jag tänkte testa, och så har hon fått ett nytt täcke:)

Upp till toppen
Annons: