Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1624 ggr
axa
12/13/14, 10:32 PM

Nu vart det bak och fram!

Inleder inlägget med en vitsig rubrik och kommer nu till frågan,

det finns mycket blandade åsikter om att ha benskydd både bak och fram (som dessa) och alltså samma på alla fyra som i exemplet, men hur är det egentligen tycker ni?

Annons:
Iaemi
12/13/14, 10:55 PM
#1

Om hästen behöver benskydd för att den slår i med hovarna så är det ju självklart att den bör ha. Annars tycker jag bara att det är onödigt. Mindre saker för hästen att störa sig på. :)

P4go
12/14/14, 9:02 AM
#2

Min har benskydd bak och fram då hon är sne så hon slår i. :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

axa
12/14/14, 10:19 PM
#3

#2 Använder du precis samma benskydd både bak och fram eller har du anpassade för bak/framben?

P4go
12/15/14, 8:05 AM
#4

Aha!
Dom är anpassade för fram och bak!

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

majaliten
12/18/14, 11:13 PM
#5

En av mina slår på sig skyddar jag för mycket blir den klumpig låter bli att skydda för mycket annars skadar det mer en skyddar . Hästen ska lära sig att va varsam och tål inte hörnsten slag på sina egna ben då måste aveln ifrågasättas är de proportionerligt avlad och ör den inte det går den sönder och då har man skydd

strong.ale
12/20/14, 10:13 PM
#6

Jag använder allt framskydd när jag rider ut eftersom vi oftast rider i själva skogen och över en stenmur, rider jag på banan använder jag benlindor eller fram och bakskydd bara för att jag har en lite klumpig häst. Han är smidig på alla sätt och viss förutom om han blir rädd, det vill säga några gånger per ridpass, Araber ni vet ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: