Annons:
Etikettövrigt
Läst 1516 ggr
Dexter_dox
12/11/14, 4:14 PM

Säga upp sig som medryttare?

Jag vill veta lite hur ni har gått till väga när ni sagt upp er som medryttare eller liknande? Jag känner att jag inte har tid över till andra saker jag skulle vilja göra, ta lite mer ansvar hemma exempelvis.

Annons:
Tusen
12/11/14, 4:24 PM
#1

Prata med hästägaren. Det borde räcka.Har ni något skrivet kontrakt på din tid som medryttare så ska det finnas en uppsägningsklausul som ska skrivas under. Sen är det klart. 🙂

Fridaaaa
12/11/14, 4:24 PM
#2

Pratade med hästägaren och förklarade hur det låg till.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dexter_dox
12/11/14, 4:58 PM
#3

Har pratat innan med ägaren, Hen är väldigt lättövertygande och har fått mig att fortsätta vara där mer än jag önskar trots att jag gärna vill lägga tid på annat. Hästen är ju jättego så egentligen vill jag ju inte, men ägaren är inte intresserad av att, från mitt förslag, skaffa en extrahjälp i veckan, så jag ser inte så mycket annat val. Vi har inget kontrakt. Så det är väl mest egentligen Hur står jag på mig om/när jag säger upp mig?

Fridaaaa
12/11/14, 5:04 PM
#4

#3 Bara till att säga att du inte vill vara medryttare längre, att det inte finns möjlighet till det. Är inte bindande så spelar ingen roll vad hästägaren säger.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tusen
12/11/14, 6:17 PM
#5

#3 Precis som #4 säger. Man kan alltid säga upp sig som medryttare så länge man inte skrivit på ett avtal om att man förbundit sig över en viss tid. Det gör man sällan eller aldrig som medryttare.
Så det gäller väl bara för dig att stå på dig och helt enkelt säga att du inte längre har tid. För om du inte kan komma så är du ju faktiskt ändå inte där.😉

wingren
12/11/14, 10:22 PM
#6

Påtala att du tänkt på det en längre tid och du nu är helt säker på att du inte vill vara medryttare längre. Svårare att försöka övertala någon som påpekar det och är väldigt rak :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: