Annons:
Etikettridning
Läst 698 ggr
ilovemyhorse00
2014-11-28 23:27

Vilka benskydd ?

Hej på er jag undrar lite grann om benskydd. vilka och när använder ni era olika benskydd/lindor/boots ?

Annons:
mikatherider
2014-11-30 17:38
#1

Använder benskydd när jag rider ut eftersom hästisen är ganska klantig och snubblig, då på alla fyra. När jag tränar använder jag benskydd fram eventuellt lindor (då alla fyra) för att ge stöd och för att jag ofta tränar sidförflyttningar och då är det lätt att dem slår i. Sen använder jag alltid boots på framhovarna för att hon kliver på sig själv hela tiden (dem går sönder hela tiden, haha..) och på vintrarna vid brodd har hon även gummiboots i hagen eftersom resultatet av klumpig häst = balltramp. Brukar ha benskydd när jag tränar om benen ser fina ut men om dem är lite galliga lindar jag gärna istället, oftast fleecelindor alternativt elastiska med pad under. Efter hård träning får hon stå med fleecelindor med pad under över natten, eller back on track stallbandage.  Använder den här typen av benskydd, tycker dem ger ett bra stöd och sitter bra, bild från google: Hoppas svaret var av nån nytta, hehe :) Ha en mysig första advent!! :D

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Upp till toppen
Annons: