Annons:
Etikettannonstorget
Läst 1383 ggr
[Apelsinpajen]
11/20/14, 3:34 PM

Posta träns? Hur?

Har sålt ett av mina träns och undrar nu hur man ska skicka det. Tänkte skicka med posten då det är lättast för mig men har ingen aning om vilket förpackning jag ska använda. Funkar det med något av deras vadderade kuvert? Eller ska man köpa typ en låda?  Det som ska skickas är ett träns och ett par tyglar. Då det ska skickas imorgon är det ganska bråttom! :/

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Porto%20och%20pris/Sidor/enstaka-forpackningar.aspx

Annons:
Chieko
11/20/14, 4:13 PM
#1

Om det får plats i en påse borde det väl vara det enklaste. Det ska ju inte ligga där så länge att det tar skada av att vara lite vikt. Annars får du väl ta en kartong men kolla då med posten hur mycket det kostar.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

examynia
11/20/14, 4:16 PM
#2

jag har både skickat i postens vadderade kuvert.. å kartong.. å bara ett par säckar runt om.. å ingenting somhar gått sönder då posten är ganska försiktiga.. jag har låtit den som köpt bestämma hur de ska packas då de kostar mer med kartong tex å då köparen ska betala så har dom fått välja=)

tar du vadderat kuvert så är de faktiskt enklast att plocka isär trnset så får de plats mycket bättre

[Apelsinpajen]
11/20/14, 4:58 PM
#3

#2 Okej, tack! :)

Upp till toppen
Annons: