Annons:
Etikettövrigt
Läst 1506 ggr
Tusen
2014-11-17 17:05

Tips till alla som har/är medryttare

Då man har eller är medryttare brukar de vara svårt eller jobbigt att alltid ringa och förklara eller höra av sig om allt möjligt gällande hästen dess skötsel och ridning.
Gör som jag gjort och mina medryttare och hästägare;

Skapa en sluten Facebook-grupp. Där kan man komma i kontakt meed varandra utan att störa. Man kan meddela hur hästen tränats, bör tränas eller annat som har hänt eller kommer att hända. Man kan ju även lägga upp lite kort från olika händelser med hästen.

Det är supersmidigt och väldigt enkelt. Sen är det också väldigt nyttigt för då ser man vad man har gjort tidigare och man kan lägga in påminnelser om saker som kommer att ske. Det är väldigt roligt att titta tillbaka efter några år också. Då ser man vart man är på väg någonstans.

Annons:
ks.gerbil
2014-11-18 17:24
#1

detta var faktiskt rätt så smart måste jag säga 😃

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
2014-11-19 12:52
#2

Kräver ju att alla inblandade har fäjsbåck. Jag skulle rekommendera att man startar en maillista istället. Det är faktiskt fler som har mail än som har FB. Lär ju inte va nån som har FB som inte har mail… ;)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Tusen
2014-11-19 13:43
#3

#2 Visst är det så men eftersom nu även olika media använder sig av FB så är det inte så tokigt ändå. Fast vill man inte så kan man naturligtvis köra mail och ringa varandra också. Man använder väl det man tycker fungerar bäst. 🙂

PogoPedagog
2014-11-19 14:06
#4

Vi gör ungefär samma sak men med en facebook-konversation där alla som rider är med.

Tusen
2014-11-19 14:27
#5

#4 Kan andra se er konversation då?

PogoPedagog
2014-11-19 20:38
#6

 Nej bara de man lägger till i konversationen så det blir ju lite som en gammaldags chat.

Annons:
Comedy
2014-11-20 10:30
#7

Jag har en bok/kalender i stallet där jag och min medryttare skriver efter varje dag. Vad som ska stå är vad han reds på för träns+bett, vart han reds, vad vi gjorde, hur han kändes och hur länge han motionerades.

I boken skrivs även när han har hovslagare, om han klipps, veckans träningsplanering, tävlingar… Allt som har med Comedy att göra helt enkelt :) Så det är också ett bra tips om man vill hålla lite koll.

Tusen
2014-11-20 13:50
#8

#7 Det är väl så man har gjort innan FB fanns eller hur? 😉

Fördelen med att göra det på FB istället är att man kan nå varandra snabbare utan att ens gå till stallet. Jag tycker det är sjukt smidigt att inte behöva komma ihåg att skriva i boken innan  man åker från stallet. Kommer man på det sent på kvällen eller kanske på dagen därpå så är det ju bra mycket smidigare att göra det på FB. Vet inte hur många gånger jag glömt göra det i stallet. Och rider man inte oftare än två gånger i veckan så blir det besvärligt om något sker dagen efter man varit där. Då blir det en massa samtal och SMS fram och tillbaka. Jag tycker detta är sååå mycket smidigare. Men man gör väl det som passar en bäst.🙂

PennyScarlett
2014-11-21 17:18
#9

Jag har också medryttarchatt på facebook :) Supersmidigt, men kanske ska göra en grupp istället..? Då kan man ju även lägga in vår tränare så kan hon själv skriva när hon kan ta sig an oss osv…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Comedy
2014-11-24 11:51
#10

#8 Ja är man fler än två på hästen så kan det ju vara smidigt att alla kan läsa ☝️

LinaN
2014-11-24 11:53
#11

jag kör på blogg istället. Det blir en riddagbok. Sen småsaker tar vi via sms eller chatten på FB.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

imsuchadiva
2014-11-27 02:14
#12

Sms/telefon-samtal är bäst tycker jag. Inte alltid man har tillgång till internet. Skulle jag få en medryttare som ville använda sig av en fb-grupp för att hon inte ville störs mig så skulle jag säga tack och bock traska vidare. För övrigt så "stör" väl ett fb-meddelande lila mycket som ett sms? Om inte mer xD

Upp till toppen
Annons: