Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 483 ggr
Flöffo
11/9/14, 9:11 PM

Vad behöver man?

Jag har funderat på att testa på ridning. Min mamma tycker jag är för gammal men jag vet inte. Jag tycker det verkar väldigt kul och jag älskar djur så det kanske är något för mig? Man kan ju inte veta innan man testat. Vet dock inte om det är värt det, vad tycker ni? Jag är 14 år. 

I alla fall, det jag faktiskt undrade mest över är vad för sorts utrustning/kläder man absolut behöver köpa och som inte går att låna på ridskolan? 🙂

//Flöffo

Annons:
chade
11/9/14, 9:29 PM
#1

du behöver väl egentligen inga speciella kläder när du rider, och bara ska pröva på innan du bestämmer dig för att fortsätta :)

Skor med en rejäl klack, kängor t.ex.
och leggings/jeggings, mjukisbyxor eller annat skönt att rida i är ju att föredra. Jeans osv går ju också, men sömmen på insida ben kan skava av jeans.
Handskar som ger bra grepp om tygeln.

men sen om du vill fortsätta rida är det ju bättre att satsa på ett par ridbyxor och ridskor/ridstövlar, och en egen hjälm :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

VildaVittra
11/9/14, 9:29 PM
#2

För gammal? Jag är 38 och har bestämt mig för att lära mig rida när jag blir frisk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Flöffo
11/9/14, 10:11 PM
#3

Tack för svaren båda två :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: