Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 662 ggr
Lynxie88
2014-10-24 21:41

cushing

Hej
jag är inte ägare till den hästen men är nära vän till ägaren av en cushing häst. :) hur kan man lättare ge pillret? för vi har gett i morot men hon vet pillret är där i och dissar nu morötter även om det inte är piller i. äpple går men snart inser hon det inte funkar.
någon som vet?

~End of all days begins every day~

Annons:
MsSofieG
2014-10-24 21:48
#1

Va får hon för foder? Kanske funkar att blanda i betfor?

Lynxie88
2014-10-24 21:55
#2

hon får absolut inget socker då det är ju därför hon har cushings. är som diabetes för hästar. :) hon får bara torrt och så lite socker som möjligt. hacjad lusern, special mineraler från polen och en pellets grej

~End of all days begins every day~

Sarah
2014-10-24 22:09
#3

Jag har en kinkig häst som är omöjlig att lura i medicin i mat. Jag får ge i spruta varje gång det är ngt. Om jag ngn gång måste ge piller så antar jag att jag får krossa det i mortel och sen blanda med vatten och spruta.

MsSofieG
2014-10-25 02:05
#4

#2 Ah jag som har dålig koll x) Men Sarah's förslag var ju smart :) i pulverform är det ju kanske lite lättare att hitta något att blanda med också.

Ponny_Hast
2014-10-26 16:49
#5

Min ponny har Cushing. Jag lägger tabletten i en mugg och häller på några droppar vatten, sedan låter jag det stå tills tabletten lösts upp. Sedan suger jag upp allt i en spruta och sprutar in det i munnen på honom. Funkar kanon bra! :)

Upp till toppen
Annons: