Annons:
Etikettövrigt
Läst 692 ggr
NordicSunset
2014-10-22 17:51

Sköthäst

Hej! Jag har länge letat efter något stall där jag bara kan vara och sköta om hästarna, mocka, och kanske ta en ridtur någongång. Jag har kollat runt och här jag bor finns ett stall men dom tar väldigt bra mycket betalt. Hoppas jag inte tänker helt fel, men jag vill helst inte betala (iallafall inte jättemycket) för det är ju trots allt så att man hjälper till.. Ellerhur? Men är det något stall i göteborg som man kan hjälpa till hos? Eller kanske någon person här som vill ha hjälp? Jag vet inte vad det kallas..inte riktigt sköthäst eftersom jag helst inte vill rida utan bara vara i stallet. Jag red i några år när jag var yngre, så jag är inte jättevan vid hästar. Men tillräckligt nog för att kunna hjälpa till och sköta om hästarna! Jag vill inte ha betalt själv, utan jag vil bara göra det för att jag tycker det är så roligt. :) Sen vet jag inte hur det riktigt går till, så man får gärna berätta om det finns andra alternativ. Jag är 14 år om detgör någon skillnad.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
P4go
2014-10-22 18:00
#1

Du kan få komma och hjälpa mig med min häst! :) Vi står i Mölndal, vill du rida någon gång ibland kan du få lektioner av mig.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Sarah
2014-10-26 22:29
#2

Att betala eller inte är en svår fråga. Det är inte gratis att ha häst så många tycker att man ska betala en del då man får använda någon annans häst. Det är inte bara att ägaren får hjälp, det är också medryttaren som får tillgång till en häst! En dyr hobby. Tycker att det är lite konstigt att folk är beredda att betala på ridskola, men inte inte på en privathäst, även om det är lektioner på ridskolan så lär man sig enormt mycket på en privathäst. 

Jag tar inte betalt av min medryttare som jag har på min ena häst nu. Men det är för att hon är BÄTTRE än mig. Hon hjälper mig att få min häst bättre. Hon betalar dock såklart sina träningar och en del i vår överenskommelse är att hon ska träna och tävla. Så min häst ökar i värde tack vare medryttaren. Om jag nu en dag måste sälja. 

En medryttare som inte är på den nivån skulle jag antingen ta betalt av eller krävt att den skulle rida för instruktör regelbundet och betala lektionerna.

Upp till toppen
Annons: