Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1003 ggr
Wezza
2014-10-14 20:11

Korkad idiot

Vad gör man om någon som varken står som ägare eller har passen tar bort ens hästar?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Annons:
thenewbreed
2014-10-14 20:14
#1

Hur menar du?

Medarbetare på bildredigering! :)

Fridaaaa
2014-10-14 20:15
#2

Står man inte som ägare är det ju inte ens häst?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tjeja
2014-10-14 20:19
#3

Tar bort ens häst varifrån då? Eller menar du avlivar dem?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Evelina!
2014-10-14 20:21
#4

#2 Hästen kan vara utlånad och även om man inte har alla papper i ordning finns inget som säger att man inte kan skicka till åtminstone nödslakt. Jag behövde inte visa upp några som helst "ägarbevis" såsom pass eller så när jag avlivade min häst. 

TS: Finns väl inte så mycket att göra mer än att acceptera faktum och göra en polisanmälan.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Wezza
2014-10-14 21:58
#5

Om jag har mina hästar hos någon, som sa att jag måste ha bort dom där innan oktober för att han skulle på semester, annars blir dom som vanligt köttfärs. Men eftersom han då varken har passen eller står som ägare då slaktar, lämnar eller skjuter dom i skogen (vet inte vad, men dom är inte kvar), vad/kan jag göra något då?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[exo]
2014-10-14 22:12
#6

Hämtade du dom inte innan det datum han sagt?

Annons:
Sarah
2014-10-14 22:12
#7

Jag behövde inte heller pass för att ta bort min förra häst. Inget bevis alls behövdes på att det var min häst.

Fridaaaa
2014-10-15 09:21
#8

#4 Vi har nog tolkat inlägget olika, för är ju den som står på papprena som fortfarande är ägare väl till häst? Alltså teoretiskt sätt?

Låter ju mysko om man kan avliva hästar hur som helst utan som några helst bevis vem som äger hästen? Jag menar då kan man ju avlivas vems häst som helst?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gronstedt
2014-10-15 11:51
#9

#5: Om dina hästar försvunnit kan du polisanmäla.

Om de blivit uppsagda från inackorderingen och du inte tagit dem därifrån i den tid som angivits, så är frågan vilka rättigheter stallägaren har.

Du bör nog kontakta en jurist, som kan hjälpa dig att reda ut begreppen.

Upp till toppen
Annons: