Annons:
Etiketterbilderfilmer
Läst 1138 ggr
[ClippingExpress]
10/10/14, 10:12 PM

Minnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Duke (Duke Express). Han togs bort den 26/3-2014 klockan 07:09. Han var min häst. Han var min vän. Han är mitt allt. Dem här bilderna är tagna då hans dagar var räknade. Duke hade brosk bildningar på frambenen vilket gjorde att han inte kunde böja eller gå normalt. Han hade ont, riktigt ont i slutet. Det märkets för han har alltid vart snäll mot alla men på hans äldre dar så gick det bara nedåt, fast han var alltid snäll mot mig. Jag kommer fortfarande ihåg hans lukt, blick & andetag. Som det vore igår. Hans sista dag i livet fick vi tillbringa tillsammans. Från 07:15 till 02:45 ungefär. Jag ville inte åka hem, för att jag visste att nästa gång jag såg dig så var du på väg mot din död. Du var så snäll att ta in i transporten, nästan som att du visste vad som skulle hända. Du var så vacker, Du är så vacker. Än idag så sörjer jag dig. Jag tar fram ditt täcke som du hade på dig då och då för att det känns som att du är här hos mig. Vi gick igenom många upp och nedgångar när vi var tillsammans. Du var min julklapp, 22/12-2010 det var dagen du blev min. Jag kommer ihåg hur du ser ut även om jag försökte glömma att du fanns för ett tag. Men det gick inte för att du var speciell. Med din skimrade ögon som bara lyste av livslust när jag köpte dig, till att dina ögon inte alls var livfulla utan det som ut som du var olycklig. Som om du hade verkligen ont. Jag kände mig så självisk, att jag bara lät dig gå med din smärta bara för att jag inte ville släppa taget om dig. Med det är väl vad vänner gör, eller hur?

Du har alltid vart där för mig när jag behövde dig, men var jag verkligen där för dig när du behövde mig? Jag vet inte det. Jag önskar att jag visste. När vi kom fram till Närkes Slakteri så började jag stört gråta även fast jag hade gråtit medans jag var med dig och när jag var utan dig. I transporten så sjöng jag för dig som jag alltid har gjort enda sen jag fick dig. ''I remember tears streaming down your face when I said I'll never let you go. When all those shadows almost killed your light. I remember, you said Don't leave me here alone. But all that's dead and gone and past, tonight. Just close your eyes, the sun is going down. You'll be alright; No one can hurt you now. Come morning light, You and I'll be safe and sound''. När jag tog ut dig ur transporten så han jag bara ta av ditt täcke. Sen tog en man dig och ledde iväg dig. Jag fick INTE säga adjö till dig. Dem bara slet iväg dig ifrån mig som om ingenting skulle hända. Det värsta var nog att jag hörde smällen och när du föll ihop. Jag hoppas verkligen att du slapp lida. Min fina Duke. Saknaden av dig är enorm! Kan inte ens skriva den här texten utan att få tårar i ögonen. Känslan när du inte är här är fruktansvärd. Det finns ingen som dig. Min bästa vän. Jag älskar dig. ❤️

Annons:
Emouse
10/11/14, 10:12 AM
#1

Usch, får tårar i ögonen Fridha😕❤️  Han var världens finaste häst❤️

OT men jag kan ladda över en bild på honom som jag har på min gamla kamera om du vill och skicka i PM om du vill❤️🌺

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[ClippingExpress]
10/11/14, 4:58 PM
#2

#1 Ja tack Emma ❤️🌺

strindberg07
10/11/14, 5:27 PM
#3

Usch! Jag vet hur det känns… förlorade min ponny väldigt hastigt i en olycka den 7/6-2014 pga en dum pinne som kördes in i pulsådern på honom i hagen när han sprang.

Lider med dej och skickar en bamsekram! ❤️

[ClippingExpress]
10/11/14, 5:29 PM
#4

#3 Nej med gud!

Bamsekram till dig med! ❤️

ängsbacka
10/12/14, 8:25 AM
#5

Oj nu gråter jag också ; ( Kram på dig

Emouse
10/12/14, 10:57 AM
#6

❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
[ClippingExpress]
10/12/14, 9:42 PM
#7

#5 Tack så mycket!

Tiildaa
10/21/14, 5:47 PM
#8

Blir tårögd..

Blir så rädd att samma sak ska hända min favorit häst där jag rider, han är just nu halt och kommer kanske inte bli bra, och kanske måste avlivas…

Men usch jag blir så ledsen, sorgsen, deprimerad.. :(

[ClippingExpress]
10/22/14, 11:23 PM
#9

#8 Man kan alltid hoppas, tänk inte såna tankar än. H*n kanske blir friskare än någonsin!

Emouse
10/23/14, 6:29 PM
#10

#8 Vänta och se vad som händer! Det ordnar sig nog🙂

#9 You're back Frodo😊

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[ClippingExpress]
10/23/14, 8:32 PM
#11

#10 Si, Me back in tha gajm :D

Upp till toppen
Annons: