Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1155 ggr
idaaea
2014-10-08 11:32

Hjälp/tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om jag skulle kunna få lite tips eller hjälp ang detta.

Vi bor på landet, det är en grusväg in hit och endast ett hus med ett garage. Det finns en ganska stor gräsplätt, som skulle kunna funka som hästhage. Sen runt om är de en stor åker, för vi har en bonde som har den som bor lite längre ifrån.

Jag skulle jätte gärna vilja se om jag hittar två uteboxar för inte så stor summa. Eftersom jag skulle vilja ta hem två hästar. Sen tänkte jag fråga bonden om jag kunde låna en plätt av hans åker till paddock. Har någon utav er uteboxar (se bild) att sälja eller låna ut? Eller vet något ställe där dom inte tar allt för dyrt. Sen får ni gärna tipsa om hur man skulle kunna göra, kan ta kort på hur vi bor också. Hur stor måste en hage vara? eller berors de på hur stora hästarna är?

tipsa gärna!

(Uteboxarna behöver inte va helt nya eller så, bara dom funkar!)

Det är en exempel bild på uteboxarna!

Annons:
idaaea
2014-10-08 11:34
#1

Samt undrar jag hur mycket allt skulle kosta.

Jag menar ni som har såhär, allt som allt såsom ( Höensilage, halm/spån, vatten foder, tillbehör, osv)? skriv gärna hur ni har oså :)

Caf_Roy
2014-10-08 13:54
#2

Du skulle ju kunna ha dom på lösdrift, då behöver du bara en ligghall.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

tlover
2014-10-08 13:59
#3

#2 + en sjukbox

l'm back

Caf_Roy
2014-10-11 12:04
#4

#3 Räcker med att man kan skärma av halva ligghallen till en box. Tex en stödpinne i mitten av öppningen som ger lite extra stöd åt taket som man kan fästa två brädor mellan den och väggarna. Då går sjuklingen fortfarande tillsammans med sin kompis fast den står i sjukbox.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: