Annons:
Etikettridning
Läst 1457 ggr
MariinaS
2014-09-13 17:33

Vill lära mig rida

Nu orkar jag inte stå ut längre!! Har under flera år velat lära mig rida men aldrig riktigt tagit tag i det.. Men med massa arbetskollegor som har egna hästar och är ute i stallet jämt blir jag ju själv oerhört sugen samtidigt som det skrämmer mig, (är 21 år, och har i princip noll erfarenhet utav häst trots att jag jobbar med djur), jag vet att det inte är försent så klart, men vill inte vara ensam 21 åring som ska lära sig rida ju..

Tanken är ju att jag vill lära mig grunderna på ridskola och sen beroende på hur bra/dåligt/redo jag är och hur det går e.v bli medryttare eller köpa egen häst..

Så frågan är väl egentligen då, vilken är den bästa ridskolan i Stockholm?! Jag bor i Sätra och det finns är stall här väldigt nära mig, men aldrig varit där så har ingen erfarenhet utav det.. Jag vill alltså höra från er vilket stall i Stockholm ni kan rekommendera eller om ni har någon erfarenhet från Mälarhöjdens ridskola?

Tacksam för alla tips jag får..

Annons:
Ellensandahl
2014-09-13 23:51
#1

Måste bara tipsa om Farsta ridskola! Grym personal och tränare som sätter ihop roliga pass utifrån ens erfarenheter. Det finns allt från ponnylekis, tävlingskurser och även vuxen nybörjareträningar:) du kan ju kolla hemsidan Farstaridskola.se

[Biancalice]
2014-09-14 18:17
#2

Jag kan inget om ridskolor runt Stockholm. Men det är inte försent att lära sig rida vid 21, inget du är ensam om, så det tycker jag du ska släppa :) Det är många som börjar rida i vuxen ålder och du kommer ju att få rida i en vuxen nybörjargrupp till en början :)

Men lär dig rida ordentligt och framförallt lär dig mycket om hästens skötsel, sjukdomar och annat innan du skaffar en helt egen häst. Lycka  till.

MariinaS
2014-09-14 21:01
#3

#1, tack ska kolla upp farsta ridskola!  :)

#2, Jaa det är det jag försöker intala mig själv, att det inte är försent, men det känns ändå något pinsamt. Önskar jag hade börjar tidigare!! :)

Nejdå, ska inte köpa än, utan när jag känner mig redo och vid rätt tidpunkt. Dock skulle det inte förvåna mig om jag skulle "råka" köpa häst om nått år.. Jag är oerhört snabblärd och när jag väl sätter mig in i något så är jag där 110%.. Sen om jag vill kan jag får mycket hjälp från min omgivning. Men som sagt, jag lär nog inte göra något drastiskt ändå, då det kommer ta ett tag till jag hittar drömindividen för rasen har jag redan spikat.

Upp till toppen
Annons: