Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1300 ggr
[Anamalar]
9/10/14, 9:47 AM

Ända i proposition...

Hej! Jag har tyvärr blivit tvungen att avanmäla mig från en fälttävling p.g.a. ändrad proposition. Jag bor långt ifrån tävlingsplatsen och behöver då åka ganska tidigt på morgonen. I propositionen stod det att tävlingarna skulle börja klockan 9 och att det var flera klasser innan min klass. Vi ringde och dubbelkollade med klubben som anordnar tävlingen att det som stod i propositionen stämde och att tävlingen verkligen började klockan 9. De sa att det som står i propositionen gäller. Propositionen på TDB är fortfarande densamma och oförändrad, däremot har vi nu fått ryttarmeddelandet där det står att tävlingen startar klockan 8 istället för 9 och att min klass är först. För oss fungerar inte detta då vi som sagt har långt att åka. Vi ringde till tävlingsarrangörerna och frågade om det verkligen var rätt skrivet i ryttarmeddelandet och de svarade att det var det. Vi sa då att vi då tyvärr måste avanmäla oss från tävlingen och frågade då om vi skulle få anmälningsavgiften tillbaka. Det skulle vi inte få. Vi undrar då om det är tillåtet att ändra i tidsprogram och liknande om man tydligt i propositionen har skrivit ut när första klassen ska starta och i vilken ordning klasserna ska vara. Det står också om man läser på eran hemsida att den version av propositionen som står på TDB är den som gäller och är korrekt, och den är som sagt oförändrad… Vore det inte rimligt att vi får anmälningsavgiften åter? Det är tillräckligt tråkigt att behöva ställa in en tävling utan att också behöva betala pengar för den.

Mvh ….

Detta är ett meddelande jag skrev till sveriges ridsportförbund. Jag undrar, är detta ett okej beteende? Är det okej att ändra i tidsschemat? I propositionen står ju fortfarande samma som förut och enligt ridsportförbundets hemsida är det den som gäller… Jag har ju trots allt anmält mig efter det som stod i propositionen (dubbelkollade tom) och hade det inte stått ngn tid så hade jag inte anmält mig alls. Nu räknade jag med att jag absolut inte skulle starta innan 9 och antagligen inte förrän vid 9.30-10. Nu skulle jag i så fall starta 8.50. ca. Borde jag inte åtminstone få tillbaka min anmälningsavgift? Förrutsättningarna har ju helt ändrats. Jag hoppas på svar från ridsportförbundet, då de brukar vara bra och tydliga, men skulle gärna vilja veta vad ni tänker om detta…

Annons:
Inkanyezi
9/10/14, 9:51 AM
#1

Helt klart är det andra förutsättningar än de som meddelats, och de borde återbetala anmälningsavgiften när det inte går att delta för att de har ändrat tiden.

Linnea
9/10/14, 12:53 PM
#2

Jag tycker inte det är ok att ändra tiden, tror inte man får göra det.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[Anamalar]
9/10/14, 2:38 PM
#3

Tack, för svar! Jag tänker likadant… En sak hade väl i så fall varit om de ändrat innan de hade tagit in betalningarna i tdb. Då hade man ju kunnat ta tillbaka sin anmälan lite lättare…

Upp till toppen
Annons: