Annons:
Etikettridning
Läst 1364 ggr
The Animallovers!!!
9/8/14, 8:35 AM

Medryttare bra eller dåligt ?

Hej! jag undrar om medryttare är bra eller dåligt?

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
Gronstedt
9/8/14, 8:40 AM
#1

För vem?

Det går inte att ge ett generellt svar. n bra medryttare som man vill ha och det funkar med är bra, en dålig medryttare man inte vill ha och det inte funkar med är inte bra.

Zadeira
9/8/14, 8:58 AM
#2

Kan du utveckla din fråga lite mer? Om det är bra eller dåligt att vara medryttare på någon annans häst? Om det är bra eller dåligt att ha en medryttare till sin häst?

Jag har under de senaste 10 åren varit medryttare på 3 olika hästar och upplever det som positivt. Ägaren har ju behövt medryttare av en anledning, och jag som inte har möjlighet att ha egen häst har velat ha häst så mycket det varit möjligt. För mig och ägarna har det funkat jättebra med medryttarskapet.

Men självklart finns det dåliga medryttare och dåliga hästägare och då är det kanske inte så bra med medryttare…

manzii
9/8/14, 9:34 PM
#3

Jag hade medryttare på min förra ponny. För mig som hade tappat motivationen till ridningen lite och hade mycket i skolan var det jättebra. Jag hade turen som fick en jättebra medryttare som jag kände sedan tidigare och vi fungerade bra ihop. Jag är väldigt kräsen om vilka som får ta hand om/rider på mina hästar men det fungerade jättebra med henne. Hittar man rätt person och verkligen ser att de passar så tycker jag att medryttare är perfekt.

P4go
9/9/14, 7:48 PM
#4

Hade medryttare som red sönder min häst så är lite sådär till medryttare..

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Ellensandahl
9/9/14, 10:11 PM
#5

Tycker hela iden med medryttare är väldigt bra kanske har man för mycket läxor/jobbar för länge och hinner inte med sin ponny/häst fullt ut så kan det väl vara jättebra med en person som inte har råd/kunskap/pengar till att köpa egen häst. Sedan om medryttaren inte sköter sig så är det ju väldigt tråkigt det är ju trots allt inte ens egna häst även fast det kan kännas så ibland…

Sarah
9/10/14, 9:15 AM
#6

Haft både positiva och negativa erfarenheter. 

När jag själv var medryttare fick jag skäll för att jag red hästen i form, det orkade hon ju inte… 

Av de jag haft själv på mina hästar har jag haft en del som gjort hästen illa och fått sluta, en del som varit opålitliga generellt och lite annat. 

Men, nu har jag hittat en fantastisk tjej :) Kvalat till SM i ponnydressyr sen dog hennes ponny :( Hon letade en ny tävlingsponny och jag letade en duktig ponnyryttare som ville tävla. Både hon och mamman är jätteengagerade och duktiga. Är så glad och litar fullt ut på henne :) Hon får göra vad hon vill med hästen och jag backar lite med min egen träning på henne.

Annons:
Miiwijoy
9/10/14, 9:41 AM
#7

Jag har varit medryttare till både hästar och ponnyer och för tillfället rider jag en storhäst samt att jag hjälper till på ett stuteri. Jag är så tacksam för alla som låtit nig rida deras hästar, jag har lärt mig så mycket. Så jag tycker att det är något väldigt positivt, när båda parterna får ut något av det.

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

Upp till toppen
Annons: