Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 496 ggr
manzii
2014-09-04 18:45

Sår

Jag behöver lite råd. Jag har ett sto på snart 1,5 år som fick ett sår på benet förra veckan. Det är ungefär som en en krona stort om ens det alltså är det inte stort. Jag fick ringa ut veterinär då benet svullnade upp och hon fick feber. Veterinären konstaterade att det bara var ytligt och att jag inte skulle oroa mig. Jag fick descutan som jag skulle rengöra med införa dagar. Jag fick även penicillinsprutor som jag inte kunde ge henne då hon blev så arg. Även här var drt veterinär som sa att vi skulle avstå att ge henne sprutan. Allting blev bättre men idag såg jag att benet är svullet igen och såret var lite varigt. Jag har descutan kvar som jag rengjort med men nästa gång jag kom ut var det lite varigt igen. Hon har ingen feber och mår för övrigt bra. Någon som har tips på vad jag ska göra? Såret har svårt för att läka och jag har inte varit med om detta tidigare.

Annons:
Caf_Roy
2014-09-04 23:17
#1

Det kan ju bara vara såret som gör sig av med skit, städar lite efter att ha blivit invaderat av omvärlden. Är det mycket svullet eller bara just runt såret? Är det bara svullet runt såret, som en stor finne, och det inte gör ont kan du försöka trycka ut varet och hålla rent. En häst i vårt stall fick också ett relativt litet sår över ögat. När vi upptäckte det var det svullet och äckligt, sen kom det var i någon vecka. Är det mycket svullet eller hon har ont bör du be en kunnig titta på det.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: