Annons:
Etikettannonstorget
Läst 1073 ggr
PennyScarlett
2014-08-31 11:15

Medryttare sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag söker medryttare till min welshkille på 21 år. Då jag har tre hästar så hade det varit skönt med lite hjälp. 

Gaston är en pigg och frisk kille. Han är ett nöje att rida och är engelskt skolad, men jag rider honom i western och han ska också börja tränas för kossegrenar. (Team pending, team sorting, roping, cutting). Fördelaktigt är ju då om du själv har lite westernintresse. Alla mina hästar hanteras enligt Natural horsemanship - säker hästhantering med Lisbeth Jonsson-Börjesson som vägledare, alltså inte parelli Natural horsemanship. Du behöver inte på något vis vara utbildad, men i vart fall villig att lära dig och hantera Gaston efter detta då han annars snabbt lär sig att köra över dig. Han älskar att bli ompysslad och få uppmärksamhet. Dock bör man alltid ha i åtanke att han är en man och häst och förväntar sig att bli behandlad därefter. Tro mig när jag säger att han blir ett åskmoln om man flätar hans man eller gullar med honom. Han är hela hovet i egen hög person och har ett ego och självförtroende utan dess like! Låt mig säga att det är mycket personlighet i den här herren. Det är jätteroligt då han ständigt bjuder på sig själv. Gaston är väldigt intelligent och tycker mycket om att leka och lära sig nya saker. Trickträning, cirkuskonster, trolleritrick….bara fantasin sätter gränser när det gäller denna killen! Helt trafiksäker, älskar att klättra och går fram överallt. Bra kondition! Han har lite tävlingsinstinkt och tycker att det är roligt att racea genom skogen. Aldrig svår att stanna. Han är 140 cm hög och klarar lätt en lite tyngre ryttare. Behöver också poängtera att Gaston inte är någon barnhäst. Han är en ponny och har envishet därefter. Han finns i Seglora, 20 min från stan i Borås och 15 min från Kinna, samt 15 min från fritsla. Du som medryttare tycker om att ha kul med hästar, är orädd och kan sätta ner foten. Du är envisare än hästen och bestämd. Jag har faktiskt inga större krav på dina ridkunskaper, så länge du kan sitta kvar och inte drar hästen i munnen. Ser fram emot att höra ifrån dig! 

Pris: 600kr/mån med möjlighet till flexibelt schema anpassat efter studier och jobb!

(Ursäktar den dåliga bilden…Gaston är den bruna hästen)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
PennyScarlett
2014-08-31 11:20
#1

Glömde slänga med kontaktuppgifter. Ni når mig lättast på 0763168306 eller på pennyscarlett@live.com

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: