Annons:
Etikettridning
Läst 420 ggr
feliciahanss1
2014-08-24 19:30

Börja rida igen(15 år)

Hej! Jag är idag 15 år, född 1999. År 2005 började jag rida på ett stall, då en gång i veckan tills jag blev ca 8 år. Redan då började jag hjälpa till i stallet, följa med på ponnyridningar och hjälpa till i stallet vid insläpp etc vilket gjorde att jag red ca 2 gånger i veckan som tack av ägaren. Sedan rullade det på, kom upp i "bästa" gruppen när jag var 10 år, åkte fortfarande ut på ponnyridningar och hjälpte till på tävlingar och event och blev som en stallvärdinna, hämtade ofta hästar och hjälpte yngre och hjälpte till på lektioner, kunde nästan allt inom ridning då jag var där så mycket. Gick också på ridläger varenda sommar. Hösten 2011 slutade jag på ridskolan jag gått på i 6 år och skaffade en medryttarhäst 2(ibland 3)gånger i veckan, men slutade på den då den skulle säljas februari 2012. Sedan dess har jag inte ridit, men har alltid velat börja igen men inte hittat något, sedan blev det mycket med min fotboll så hann inte leta så mycket heller! Men nu står jag här, 2,5 år senare och sugnare än någonsin, älskar hästar och har alltid gjort, jag känner mig inte osäker och att hoppa upp på en häst nu och galoppera eller hoppa ett hinder "skrämmer" mig inte och jag tror jag skulle klarat det efter så många års erfarenhet. Men vad tror ni? Är det värt för mig att börja eller kommer jag få gå i en nybörjargrupp och börja om från början? Ägaren från den förra ridskolan vet mycket väl vem jag är och henne kände jag relativt bra och hon såg ju mig rida och visste hur duktig och engagerad jag var, ska man kontakta henne? Dock tror jag det är många yngre på den ridskolan nu då hon har mest  ponnier. Tacksam för svar!!

Annons:
Aristarcos
2014-08-24 19:40
#1

Det är bara hoppa upp igen, det är som att cykla, visserligen har du väl inte alla ridmuskler, så det kommer kännas, men du behöver absolut inte börja som en nybörjare…

Aristarcos
2014-08-24 19:41
#2

Hoppa in i en ridgrupp på den nivå du slutade på… =)

Upp till toppen
Annons: