Annons:
Etiketthästjuridik
Läst 896 ggr
Zadeira
8/17/14, 8:13 AM

Back on Track till människa?

Back on Track (http://www.backontrack.com/se/) används ju ganska flitigt till hästar har jag förstått. Medryttarhästen har benskydd över natten emellanåt, en annan tjej i stallet har ryggvärmaren till sin häst. Jag hör och ser på nätet att det nämns här och där och alla verkar vara väldigt nöjda med sina Back on Track-hästprodukter. Ser inte lika mycket om BoT till människor även om jag förstått att det också är poppis.

Jag har mycket värk (fibromyalgi) och provade ett par BoT ridhandskar igår som inte passade mina små, tjocka händer. Har länge funderat nu på de tunna handskarna och polokragen från BoT men velar fram och tillbaka. Priset är ju ganska saftigt, men allt som kan hjälpa mot värken vill man ju prova,

Har ni Back on Track produkter till er själva? Märker ni någon skillnad? Hur upplever ni de produkterna?  Berätta gärna om er erfarenhet om Back on Track till människa!

Annons:
Zaphix
8/17/14, 3:55 PM
#1

Jag har under många år haft problem med fotlederna, fraktur, trasig sena, stukningar, går ur led o.s.v. vilket gör att jag ofta blir svullen där. Har BoT's fotledsgrej på fotlederna när de är svullna eller om man behöver lite extra stabilitet. Misstänker starkt placeboeffekt, men använder det flitigt och inbillar mig att dte hjälper. Hade kanske blivit lika osvullet med en vanlig yllesocka, men ja..

Ska jag gå i oländig terräng, hoppa med hästen eller spela innebandy så brukar jag linda med en av hästens rejäla elastiska lindor. Men huden ogillar dom, så brukar ha BoT-skyddet under då så blir det skönare.

Sover också med en minifilt från BoT på kudden om natten, inbillar mig att det hjälper mot min spänningshuvudvärk. Men ja.. Placebo lär det vara.

Har även till knät som jag använt när jag överansträngt knät, får problem och blir svullen då.

Flitig BoT-användare, men använder det aldrig på hästen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Spiritinthesky
8/17/14, 7:20 PM
#2

Mitt diskbråck och mina klämda ischiasnerv mår toppen utav ryggplattan från bot!!

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Upp till toppen
Annons: