Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 513 ggr
komkoma
2014-08-09 09:26

Vad har du för kostnader för din häst

Går i hästköpartankar just nu (eller har gjort sedan i våras) Har haft häst innan så vet att det kostar fett mycket men på något sätt så har min hjärna stängt av det där. 
Vad har du för kostnader för din häst varje månad? 
Hur jobbar du för att ha råd?

Har "lovat" mig själv att inte köpa en pålle förrän efter nyår men seriöst det är så jäkla långt kvar, och det finns så mycket fina på hastnet…

Annons:
examynia
2014-08-09 10:04
#1

min häst kostar ca 3000 i måndaen

1800:- stallhyra, ingår hö,strö,in-och utsläpp, täckesbyten osv. fri tillgång på hö ute, får ta hur mycket du vill in på natten.

459:- försäkring

500:- skoning

sen blir de några 100 lappar över på dom 3000 men de läggs ju på hög tills man behöver vaccinera eller avmaska. eller om de skulle behövas kraftfoder. sen har jag annat sparande utanför de 3000 som är buffert till om de skulle hända nåt(inte bara med hästen utan överhuvudtaget)

just nu är jag tyvärr arbetslös igen , men hästen är inräknad i den budgeten helt enkelt.. man får dra in på en massa annat önödigt.. innan jobbade jag så då klarade jag de lätt… å kunde spara undan en hel del pengar.. sen har jag sambo med så betalar ju bara hälften av boendet osv.

mallacalla
2014-08-09 22:35
#2

Jag har billig stallhyra 500 kr per häst (har 4 st ) . 

Sedan kostar det väldigt olika beroende vilken häst man har . Mitt Hannoveranersto kostar ca 3500 inkl. allt . Hon är lite svårfödd o behöver mycket mat . Är skodd bara fram . 

Jämför jag då med vår lille whelchmountain valack som är lättfödd och går barfota , så kostar han 1500 inkl. allt

Upp till toppen
Annons: