Annons:
Etikettridning
Läst 738 ggr
Tiildaa
7/29/14, 2:10 PM

Är jag för lång för D-poony?

Hejsan, jag är en tjej på 13 år och är 173 cm lång, ( Ja, jag vet jag är lång för att vara 13år.) och jag väger mellan 47 - 51 kg.

Jag rider en D-ponny på ca 145 cm, och jag undrar om jag är för lång för honom? 

Mina fötter är lite högre upp än där magen slutar. 

Jag sitter alltid och tänker på att jag är för lång för honom, och har alltid ångest.

Men som sagt.. Tror ni jag är för lång för honom?😕

Annons:
Uppkatten
7/29/14, 2:16 PM
#1

Jag är 169 cm och definitivt inte för lång för D-ponny.  Sluta ha ångest och njut av din ridning istället!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tiildaa
7/29/14, 2:21 PM
#2

Tack det kändes bra! :)

Jag ska bara tillägga att min kompis alltid håller på och säger att jag ska gå över till stor häst vilket som sänkt mig väldigt mycket..

Uppkatten
7/29/14, 5:47 PM
#3

Stor häst hinner du med tids nog! Passa på att ha kul med ponnyerna nu så kan du ta det där med stor häst den dagen du blir sugen på det. Själv tycker jag att det är mycket, mycket roligare att rida D-ponny än att rida stor häst!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[linneaoperett]
7/30/14, 10:24 AM
#4

Hej! Du är absolut inte för lång! Jag är 175 cm och rider en D-ponny! Så länge inte fötterna släpar i backen så går det nog kanoners! Håller med #3 det är mycket roligare att rida ponnyer än stora hästar! Jag har två stora hästar men passar alltid på att rida dom mindre när jag hjälper till på ridskolan! Dom är mycket snabbare och kvickare i nästan allt dom gör! Dom stora hästarna måste ju släpa med dom där långa benen och rumpan överallt! Kram! http://linneastrinnholm.horseworld.se

fairyautumn
7/30/14, 11:35 AM
#5

Hej, jag är 13 och ca. 180 och jag rider en maxad kraftig D-ponny ibland (: Jag är inte för tung, lite lång bara men det går bra på enklare pass! Det gäller att ha bra balans om man ska rida en "för liten" ponny men D-ponny tror jag passar dig bra (: Lycka till!

//doge

Tiildaa
7/30/14, 12:22 PM
#6

Tack alla för era svar! :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: