Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 766 ggr
mikatherider
2014-07-18 19:29

Dricka ur Östersjön

Är det farligt för hästarna att dricka ur Östersjön? Idag när jag var ute på långritt drack min häst först hemma, färskvatten. Men sen när vi stannade till vid havet för att doppa fötterna drack hon ur Östersjön och jag lät henne för jag har aldrig hört att det varit farligt.. Sen när vi stannade till i ett stall lånade vi hink och fick vatten då drack hon några klunkar. Sen drack hon ordentligt hemma när hon kom ut på betet igen. Tror ni att jag borde vara orolig? Blev väldigt tveksam sådär i efterhand och orolig.

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Annons:
trex
2014-07-19 11:21
#1

Nej du behöver inte vara orolig.

Cotast
2014-07-21 01:28
#2

Hästen kan bli sjuk av saltvatten. 
+ att med alla avfallsdumpningar som sker i Östersjön skulle jag inte ens vilja bada där, än mindre dricka äckelvattnet.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

hippoteket
2014-07-21 02:43
#3

Fast östersjöns vatten har inte så hög salthalt att det är farligt, framförallt inte om det är en engångsföreteelse.
mikatherider, du behöver inte vara orolig.

Gronstedt
2014-07-21 09:12
#4

Hästar blir väl knappast sjuka av saltvatten - man lär ju till och med hästar i hårdträning att dricka saltvatten när de svettats mycket. Eventuellt saltöverskott rinner ut lika fort igen.

majaliten
2014-07-21 09:28
#5

Östersjön har bland vatten sv både söt och salt och massa skit utsläpp avfall Östersjön är jätte sjukt hav syrefattiga bottnar . Oroa dig inte men gör de inte fler ggr

Bruhn
2014-07-21 21:29
#6

Inte bra  för människor och djur om det är algblomning

Annons:
mikatherider
2014-07-21 23:06
#7

Tack för alla svar! Ska absolut inte låta henne dricka igen, men hon mår iaf bra och inte haft några problem med magen sen dess så jag andas ut (:

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Upp till toppen
Annons: