Annons:
Etikettövrigt
Läst 867 ggr
SofiHorses
2014-07-12 20:46

Är jag mogen för en foderponny?

Hejsan!

Jag är 12 år och har snart ridit i 4,5 år.  Mina föräldrar är inte hästvana men mamma är villig att hjälpa mig och kan lite t.ex leda hästen, mocka osv. Jag kan mycket om hästens sjukdomar och vet vad jag ska göra om hästen får ett sår. Skulle jag skaffa foderponny kommer den stå i ett stall med vuxna människor runtom som jag kan be om hjälp ifall något händer.  Jag har tiden och pengarna för att ha foderponny.

Min fråga är då: Är jag mogen för att skaffa foderponny?

Tack på förhand!

Annons:
Gladflicka
2014-07-13 10:24
#1

Ett tips är att skaffa tex en medryttarhäst först så får du känna på det själv om du känner dej mogen eller inte utan att vara fullt bunden. :) Jag var själv 12, nästan 13 när jag skaffade min foderhäst och det var inga problem. Vad säger dina föräldrar? :)

[Carolinan]
2014-07-13 12:37
#2

Ja det tycker jag! :)

SofiHorses
2014-07-14 22:52
#3

Tack för svaren, mina föräldrar säger att jag kanske kan få en nästa sommar men att de vill vara helt säkra på att jag klarar av det. :)

Någon som har nått mer svar? :)

Quirinia
2014-07-16 19:06
#4

Om du känner dig redo så borde du vara redo. Om du får nästa sommar så kan du ju passa på att skaffa medryttarhäst om du hinner. Jag är lika gammal som dig, dock har jag hästvan mamma med flera egna i bakgrunden vilket hjälpt mig jättemycket. Men annars, läs runt på ridsport.se. Har för mig att det finns "Skaffa egen ponny-råd" osv. Nästa år så kan du även ta Grönt Kort. Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: