Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1358 ggr
Sarah
7/10/14, 10:59 PM

Söker ponnyryttare för tävling

Nu har jag mätt min pålla ordentligt och det verkar som att hon kommer att bli ponny på pappret (maxad d). Iofs bara 5 år nu, men hon känns färdig. Jag vill gärna att hon tävlas lite, men jag är själv ointresserad av att göra det. Istället söker jag en ponnyryttare som vill träna och tävla. 

Magica är ett svart sto (e Daytona, ee Don Primero) med trevliga gångarter. Hon är regelbundet tränad för instruktör i dressyr (Birgitta Wanatowski) och bara riden av vuxen ryttare. En känslig, arbetsvillig och lättlärd häst som kräver en mjuk ryttare. Hon har lite nerv, men aldrig så att det blir jobbigt. Just nu ligger hon kanske på en bra LB-nivå. Ligger lite efter i utbildningen för att jag är lite rädd av mig. 

Jag söker alltså ngn som vill träna för Birgitta (har elever upp till intermediere) och åka på tävlingar. Jag ställer gärna upp och kör en del :) 

Hon är inte hoppad uppsuttet (utom ngn stock ute) då jag är rädd, men går som tåget på löshoppning. Vill man även träna lite hoppning är det helt ok. 

Det jag har att erbjuda är en jättefin ponny att utvecklas och tävla med under en längre period. Men, jag kommer aldrig att sälja henne. Är även trevlig att rida ut på ensam och snäll i all hantering. Hon har mycket humör, men det kommer bara fram om hon inte förstår vad man menar eller om ngt gör ont. 

Kanske finns det ngn duktig liten ryttare därute som inte har möjlighet att köpa en egen tävlingsponny? Finns i Rimbo utanför Norrtälje.

Annons:
Andreag00
7/12/14, 8:10 PM
#1

jag är intresserad har dock inte klarat mitt gröna kort än kommer göra det i sommar någon gång. men kommer hon stå kvar hos dig?

är inte jättetävlings van men brukar följa med min kompis på olika tävlingar. men jag har bara tävlat clear round/pay and jump. vill du att man ska tävla dressyr, hoppning eller båda?

Wille, Puffe, Doris 

Andreag00
7/12/14, 8:10 PM
#2

är 13år om det spelar någon roll

Wille, Puffe, Doris 

Sarah
7/13/14, 11:07 PM
#3

Hon ska stå kvar hos mig :) Åldern är inte det viktiga, däremot ska min tränare ha ett ord med i spelet och provridning görs med henne. Även bra att ha en förälder som kan köra en del då det inte finns buss till stallet och inget ridhus till vintern. Jag kan köra till en del tävlingar, men inte till träningar jämt och inte hämta vid bussen flera gånger i veckan. 

Vill att hon tävlas framförallt i dressyr.

Andreag00
7/13/14, 11:15 PM
#4

är det långt ifrån en busshållplats då jag bara kan ta mig med buss och ibland kan jag få sjuss?

Wille, Puffe, Doris 

Sarah
7/14/14, 12:14 AM
#5

5 km.

Jag vill förtydliga att jag letar efter en tävlingsryttare som vill satsa. Det innebär att man även behöver föräldrar som är engagerade. Jag är inte ute efter en medryttare som kommer och rider ut och är på banan ibland. Jag vill ha en som rider 2-3 ggr i veckan och tränar för min tränare regelbundet. Minst en gång varannan vecka, kanske varje vecka och som sen åker på tävlingar regelbundet. Jag kan köra till tävlingar och kanske ngn träning ibland, men bil med dragkrok behövs och föräldrar som kör till träning. 

Det är en jättefin ponny som är extremt känslig, så man måste vara ganska rutinerad med en väldigt mjuk hand. Hon är dessutom ung.

Sarah
7/14/14, 12:16 AM
#6

Och, för att sadeln ska passa mig och den andra ryttaren bör man vara runt 160 cm eller lite längre och passa i en 16,5 tums sadel.

Annons:
Upp till toppen
Annons: