Annons:
Etikettraser
Läst 908 ggr
P4go
7/9/14, 10:17 AM

''I will not lose''

_Enda sen jag tog hem Mel har jag fått höra att jag aldrig kommer komma någonstans med en galopphäst, med ett fullblod. 
Att jag inte kommer kunna följa med ut och tävla med ''dom'' eller att det var tråkigt att jag ''gav upp'' ridningen.. 
Och detta gör mig så arg, så fruktansvärt arg att jag bara stänger av dom personerna. Jag vill inte ut och tävla med dom! 

Jag kunde inte hittat en bättre häst än Mel. Hon är så fruktansvärt snäll och samarbetsvillig. Verkligen kämpar för att göra rätt och när hon gör det så verkligen flyter hon fram. Aldrig suttit på en så arbetsvillig häst i hela mitt liv, som verkligen vill lära sig. 
Från att aldrig sett en bom i hela sitt liv till att flyga över hinder, med eller utan ryttare. 
_

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Annons:
strindberg07
7/9/14, 11:21 AM
#1

Vilken fin häst! Önskar er all lycka till i fortsättningen också! 😃 Jag menar eftersom det redan går bra för er 😉

[Carolinan]
7/9/14, 1:49 PM
#2

Usch för personer som generaliserar så.. hade hoppats på att "häst-världen" mognat och släppt det där nu. Det är självklart att ett fullblod är lika mycket häst som vilken annan ras som helt och senast jag kollade kan man rida på dom också! ;) Så att kläcka ur sig att man "gett upp" ridningen är bara… idiotiskt.

Nej men det är en väldigt fin häst du har! De fullblod jag ridit har vart helt underbara att rida, med plus för deras luftiga "gung-häst" galopp! Det är ju deras starka sida! ;) Jag tycker bara det är coolt att rida fullblod, då sitter man liksom på en häst som klassar ut alla andra raser i galopp-raceing. ;)

Stallmima
7/9/14, 6:12 PM
#3

Vilka skitsnackare, lycka till med din fina häst. De blir vad man gör dom till  🙂

Sarah
7/10/14, 11:29 PM
#4

Fullblod är ju underbara ridhästar, vad är det för konstiga människor du har runt dig? :)

P4go
7/11/14, 9:33 AM
#5

Visst är dom! 
Väldigt mycket tävlingsmänniskor, min kompis ska köpa ny häst och hennes beskrivning va ''Mm helst ett sto, valack fungerar också, Max 8 år å minst 5 en häst med jäkligt mkt personlighet å vilja, mkt go också 😃''

Så föreslog jag fullblod men ne, då fick jag svar att hon vill satsa på hoppning och ha en sporthäst modell…. Asså, va är fullblod om inte sporthäst modell?

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Caf_Roy
7/11/14, 11:18 AM
#6

Vi har en i stallet som har några fullblod. De tävlar både hoppning och steeplechase och hävdar sig bra i båda. Så till och med galoppörer som går löp kan vara bra hopphästar. Hoppas din kompis inte behöver lida alltför mycket av sin okunskap. Och du kommer motbevisa de andra idioterna snart nog, om inte annat lär dom ändra sig när ni sopar banan med dom på tävlingarna.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Annons:
majaliten
7/11/14, 8:20 PM
#7

Ja fara jag köper häldre en hopphäst till hopp ing en ett fullblod från banan när man köper hopp häst vet man oftast vad man får en stan och om den tävlat och skolats för de ser man ju resultat . Ett fullblod kablar man får börja med från grunden och det är inte lika säkert att köpa som en hopp häst som visat sig . Hon kanske i te alla menade att de va fel på fullblod i sig men hon vill nog lägga ett säkert kort när man lägger ut så mycket pengar .

majaliten
7/12/14, 11:50 AM
#8

Oj såg att jag skrivigt lite tokigt jäkla autokorekt Ja förestår hennes val jag köper häldre en hopphäst till hoppingen ett fullblod från banan. När man köper hopp häst vet man oftast vad man får , en stam och om den tävlat och skolats för det ser man ju resultat . Ett fullblod från banan eller fullblod (såvid inte man köper ett fullblod som skolats och hoppats och visat sig och visat att den har capasitet) får börja med från grunden och det är inte lika säkert att köpa som en hopp häst som visat sig . Hon kanske inte menade något illa ,att de va fel på fullblod i sig men hon vill nog lägga ett säkert kort när man lägger ut så mycket pengar. Sen är galoppörer avlade för galopp och hopp för hopp gallopörrer har något framtung typ till skillnad från hopparen så hade ändå valt en hopphäst till hoppning om man verkligen sattsar men fins ju talanger över allt ingen ras är dålig alla raser kan allt men är man satsande väljer man nog de som har bättre förutsättningar och kanske mer färdig .

Upp till toppen
Annons: