Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 580 ggr
smilla11
7/8/14, 9:32 PM

tillridning

Hej! 

Jag håller på att rida till/ utbilda en ponny! Har någon förslag på enkla dresyr övningar? Tips på hur man lär dom skänklarna på ett enkelt sett? Hur får man hästen i form i galopp/ trav? :)

Annons:
WornOut
7/8/14, 10:00 PM
#1

Tyvärr är du nog inte rätt person att utbilda ponnyn i dagsläget, det verkar som att du har alldeles för lite kunskap.

smilla11
7/8/14, 10:03 PM
#2

#1 har ridit in hästar och utbildat förut så det ska nog gå, vill bara ha tips på "roliga" övningar osv.. Sen undrar jag hur man får hästen iform

[Carolinan]
7/8/14, 11:09 PM
#3

Men har du utbildat en häst så borde du veta hur man får hästen i form? Måste nog tyvärr också inflika att du nog inte är rätt person för att utbilda ponnyn.

smilla11
7/8/14, 11:11 PM
#4

#3 Okej jag har förstått att jag borde det men nu vet jag inte det. Någon som kan förklara? vet ju hur den går i form och när den gör det men hur får man dom att göra det!

Tusen
7/9/14, 3:47 AM
#5

Det är oerhört svårt att säga hur du ska göra. Ska man hjälpa dig så bör man se er tillsammans. Har du möjlighet att rida för instruktör? Då kan du få den hjälp du behöver för att kunna rida in din häst.
vill du bara lära hästen hur den ska förstå skänklarna är bästa sättet att börja arbeta den från marken och använda rösten. När den förstår vad du vill med hjälp av din röst, kan man sitta upp och lägga till "rätt typ" av skänkel samtidigt som man använder samma kommando som man gjorde från marken. När det sedan sitter ordentligt kan man plocka bort rösten lite i taget.

smilla11
7/10/14, 9:02 PM
#6

#5 Ja, det tror jag! Okej tack så mycket, min förra ridlärare var inte bra så hon visade andra sätt som var otroligt krånligt för både mej och hästen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: