Annons:
Etikettövrigt
Läst 838 ggr
jumptoheaven
7/1/14, 4:56 PM

Hästköp?

Jag undrar om det är någon som skulle kunna tipsa mig lite.

Det är såhär, att jag håller på att spara till en häst.

Och jag skulle vilja veta lite vad det kostar,

Har räknat med ca 3000-4000/månad

Och så , jag vet att det är mycket som kostar..

Men det skulle vara guldvärt om någon hade lite tips och lite kostnadssvar angående hästköp.

Tack på förhand 😂

Annons:
P4go
7/1/14, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Beror ju på vad du vill ha för häst. :)

Jag köpte min från ett galoppstall. Där får man ofta fina hästar för billig peng. 
Dock borde man satsa på en lite yngre häst då dom inte gått å mkt löp då. Min va nyss fyllda 4 när jag tog henne en månad sen och köpte henne för 15000. 
Självklart får man jobba lite men man kan hitta riktiga guldhästar om man har tur :)

Nu är hon supertrevlig och jag hade aldrig bytt bort henne för något :) 

Min ridning på filmen är absolut inget att hänga i granen (för långa läder xD) men är ju hästen fokuset ska ligga på, så man kan få helt sjukt mysiga och fina hästar där få folk letar :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Facie
7/2/14, 11:36 AM
#2

Som tidigare skrev så beror priset på hästen väldigt mycket på vad du vill ha för typ av häst, hur utbildad den är osv. Mitt tips för dig är att gå in på hästnet.se och kolla runt på hästarna som finns där så får du en uppfattning om vad du vill ha för häst och vad den ungefär kostar.

Vad det gäller månadskostnad är det väldigt beroende på vart du bor. I storstäderna är det dyrare. Men 3000-4000kr kan du säkert hitta ett stall en bit utanför staden/på landet som funkar.

Pretty wise //

P4go
7/2/14, 12:19 PM
#3

#2 Jag står 10 min från korsvägen (göteborg) och då ligger min kallhyra på 1600.
Betalar typ precis som TS skriver, ca 3000-4000 i månaden för min häst :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Facie
7/2/14, 2:03 PM
#4

Så billigt? Jag bor också i Göteborg och alla stall som jag kollat på ligger väldigt mycket högre. Är det ur mot mölnlycke hållet ditt stall ligger? :)

Pretty wise //

P4go
7/2/14, 2:11 PM
#5

Ne, Mölndal, Tar ca 10 min med bil till korsvägen. :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Facie
7/2/14, 2:13 PM
#6

Jahaja, kollat på ett stall där i närheten.. Stall Helenedal hette det, så ohehört fint :)

Pretty wise //

Annons:
P4go
7/2/14, 2:15 PM
#7

#6 Har en kompis som står där, hon trivs inte så bra utan ägaren är tydligen helt blåst. :/ 
Vi står inte riktigt lika högt upp, utan kör man på motorvägen mot kungsbacka så ligger det en innerväg på vänstersidan, ut med den står vi, tror det är det mest centrala stall i göteborg :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Facie
7/2/14, 2:35 PM
#8

#7 Ojdå! Åkte förbi där och föll så för det fina hagarna osv men jag antar att skenet kan bedra!

Jahja vad skönt att ha hittar ett stall så nära Göteborg som ändå inte är så dyrt :)

Pretty wise //

P4go
7/2/14, 2:46 PM
#9

Ja, Allt är superfint men jag hade inte kunnat stå i ett så stort stall men min, alldeles för stressande, dom har ju liksom mellan 40-50 hästar där. Och dom stora hagarna får dom bara stå i nu på sommaren sjuk summa x)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Facie
7/2/14, 3:33 PM
#10

Jaha där ser man.. Känns som många fina stall förstörs av dess giriga och galna ägare haha!

Pretty wise //

Upp till toppen
Annons: