Annons:
Etikettraser
Läst 2317 ggr
[mitzylinnea]
6/30/14, 3:53 PM

Hästraser du helst inte vill ha... ;)

Man ser ju många trådar om vilka raser man drömmer om osv… 

Då gör jag raka motsatsen och vill veta vilken ras ni helst inte skulle vilja äga :) 

Man får skriva max 3 raser i kommentarerna om 1 ras inte räcker :P Sen så skriver ja upp raserna jag kommer på så saknas de någon får ni gärna skriva vilken :D De är raser mellan himmel och jord, stora, små, smäckra, grova… 

Och håll en trevlig ton nu gott folk! :D 

(kanske lite överdrivet med raser, men de får vara så ;) )

Annons:
[mitzylinnea]
6/30/14, 3:55 PM
#1

Jag väljer nog Welsh först, gillar inte alls deras utseende och så är jag inte så mkt för ponnyer. Efter dom är de nog typ Hackney och Islandshäst :)

examynia
6/30/14, 5:06 PM
#2

jag kulle inte vilja äga en varmblodig  travare då de jag träffat varit heta å de gillar inte jag… inte heller arabiskt fullblod då jag tycker att dom är för smäckra.. sista rasen är fjording.. å tyvärr så är de utseendet på dom..

Stallmima
6/30/14, 5:30 PM
#3

Fjording valde jag att inte vilja ha, sen beror det på personligheten vad som är bra på en häst.  Men skulle inte vilja ha utöver fjording,  okänd härstammning korsningshäst/ponny och ardenner

viktoria91
6/30/14, 6:46 PM
#4

Arab, gillar varken utseende eller psyke, samma med welsh. Inte halvblod heller.

Tusen
7/1/14, 5:14 PM
#5

Jag röstade på Palomino för jag gillar inte färgen, men egentligen finns det nog ingen ras jag ogillar så skarpt att jag inte skulle vilja ha den. Jag tror mer på individerna än raserna. Och det är de t som avgör vid mina hästköp. (Sen kanske jag föredrar vissa raser men det hör inte till den här tråden)

HUMAN0ID
7/1/14, 8:23 PM
#6

Jag valde Islandshäst av den enkla anledningen att den rasen bara inte har fallit mig i smaken. Dock finns det ingen ras som jag inte skulle tänka mig ha, tycker absolut inget illa om islandshästar, tycker dom är otroligt söta och vackra.


Annons:
JoeyPowiiie
7/1/14, 10:51 PM
#7

#4 Menar du på fullaste allvar att inte araber är trevliga i psyket?

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

[mitzylinnea]
7/2/14, 12:12 AM
#8

#7 alla har olika åsikter! Det är OT att ifråga sätta varandra i denna tråd så ta de via pm isf! Att de ska vara så svårt…

chade
7/2/14, 10:30 AM
#9

jag valde russ, och efter det kommer islandshäst

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Peppe
7/2/14, 12:18 PM
#10

jag valde varmblodstravare, den rasen tilltalar mig inte alls. Då är jag hellre utan häst 🙂

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

mermaidVSsailor
7/2/14, 2:15 PM
#11

 Jag älskar alla sorters hästraser så svarade palomino eftersom  det inte är någon ras 😂 Älskar såklart palominos också 😍

Put your guns away it´s teatime

[MajaWrangstadh]
7/2/14, 7:17 PM
#12

#7 Fast det sa hon ju inte.

Jag valde Ardenner. Ska jag ha en stor biffig häst (hehe, ja ni föstår nog) ska det vara en Clydesdale (!) eller Nordis. Men dom är häftiga annars! Efter det kommer nog Islandshäst. Dom är sjukt gulliga och häftiga, men jag gillar halvblod bättre, i alla former 🙂

Julia2007
7/3/14, 2:14 PM
#13

Inga halvblod, tack!

Annons:
Praefatio
7/3/14, 3:58 PM
#14

Jag valde varmblodig travare men hade lika gärna kunnat välja ardenner eller fallabella, dvs. två raser med exteriörer som inte riktigt brukar lämpa sig för dressyr, och en som inte går att rida alls🙂 Har ingenting emot hästarna i sig och känner jättetrevliga ridtravare som kommit långt med sina duktiga ryttare, men vill inte ha någon egen.

majaliten
7/3/14, 6:22 PM
#15

Igentligen gillar jag inga raser förutom halvblodet holstainer och hanoveranare alltså de riktiga rid raserna enligt min mening . Men friser häst då de är en kör häst inte rid häst de rör sig inte som de ska och gillar inte utse det . Haflinger desamma som friser ingen ridhäst och skit ful. Och fjårding kör häst inte ridhäst och otroligt fula . De kanske ka. Alla 3 och jag vet och sätt att de kan göra olika saker inom omika grenar många gå ger bättre en halvbloden och ridraserna men jag gillat inte de utse de mässigt och de är inte ridhästar inte mina ögon . Kanske frihetsdressyr men annars inte

PogoPedagog
7/3/14, 8:22 PM
#16

Valde quarter då jag har fått för mig att de har väldigt markbundna rörelser och gärna blir framtunga. Mitt mål är att få min häst att bära vikten på bakdelen, sedan är steglängden inte viktig för mig. Tror jag hör hemma mer i akademisk ridning egentligen men aldrig riktigt satt mig in i skillnaden mellan sådant och "vanlig" dressyr.

Spiritinthesky
7/4/14, 11:23 AM
#17

Kan inte se listan men väljer att jag inte vill ha en shetlandsponny!! Envisa små rymmare av min erfarenhet

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Zadeira
7/5/14, 1:24 PM
#18

Valde falabella, men kunde lika väl valt shettis eller nån av de där pyttesmå. De är jättesöta och fina att titta på, men jag finner inte mycket nöje i dem mer än så. Föredrar att kunna rida på hästen.

viktoria91
7/5/14, 6:40 PM
#19

#7 Dem araber jag har träffat har alla varit väldigt hispiga och flockberonde. Jag vill ha en lugn, stabil typ som skiter i allt och alla.

heljoh
12/12/14, 11:21 AM
#20

Fallabellan kan jag inte se någon nytta med alls. Den är för liten för allt utom som hund och då skaffar jag hellre en hund faktiskt :-)

Annons:
[mitzylinnea]
12/23/14, 7:40 PM
#21

Håll er till ämnet!

chade
12/23/14, 11:07 PM
#22

tjaa jag kan ju säga såhär, när jag svarade på den här undersökningen så valde jag som sagt russ, och efter det islänning. Men istället för russ hade jag likväl kunnat valt shettis, just för att dom är små, envisa, och allt det där som en ponny är (inte alla jag vet, men ofta dom på ridskolor som man har mest erfarenhet av) som jag verkligen inte söker hos en häst. Men tji fick jag, blev shettisägare för snart 4 månader sen, och ångrar det inte en dag 😂

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Kadoor
12/24/14, 11:30 PM
#23

Jag valde Arab, just för att det känns som en väldigt hispig ras… Kan dock inte säga att alla är det, för alla hästar är såklart olika och det finns förmodligen väldigt lugna Araber också. Men jag tror inte att det är en ras för mig, tyvärr! Sedan skulle jag nog inte äga en Fallabella heller, alldeles för små haha.. Visst det vore kul att ha en liten ponny att trickträna eller köra(till exempel shettisar), men sen så vill jag inte ha en för liten häst haha… ;)

Annars tycker jag nog om de flesta raserna, faktiskt. Kan inte komma på fler som jag har något emot att ha. En islänning till exempel hade varit helt underbart att ha! Älskar rasen, jag har ridit islänningar några gånger och jag är helt klart fast.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[RC1393]
12/26/14, 9:53 AM
#24

Fallabella tog jag, vet inte riktigt vad jag ska göra med en så liten en😉 Nog för att de är söta! 

Vad många har mycket emot araber, har träffat några stycken och det var bara en som var lite pucko. Jag höll med p.g.a. mammas arab som jag tyckte var helknäpp först. Visade sig att denna häst är lugn och snäll, går jättebra att ha själv och hon vill gärna vara en till lags. Hon behövde bara tid att lära känna oss, för innan vi hade lärt känna henne ordentligt så var hon en hispig arab med nerverna utanpå. Hon är den första och enda arab som jag kan minnas som jag tyckt varit "arabig", och då har vi även haft en unghingst, ett renrasigt sto och en korsning och jag har varit och ridit en hingst när vi tittade på ett annat sto.

Antingen har jag haft tur eller så har alla andra haft otur🤪

Natalieforsbom
12/26/14, 10:21 AM
#25

Jag skulle inte vilja ha arab , dem faller mig inte i smaken och verkar alldeles "för fina" . Men skulle de finnas någon arab som faller mig i smaken skulle jag nog slå till på det alla raser är fina på sitt sätt :)

RomDoll07
12/26/14, 10:21 AM
#26

Måste tyvärr säga fjording, tycker de är väldigt fina och så men har träffat flera stycken som har varit väldigt egensinniga och svåra på olika sätt. Självklart beror ju inte allt på rasen men när det finns så många andra att välja på går fjording bort för min del.

Sen är islänning inte en ras jag har något intresse av att ha, även om jag tycker de är jättefina. Jag kommer troligtvis heller aldrig äga ett rent fullblod, inte nödvändigtvis för att det är något fel med fullblod men jag har alltid gillat kallblod väldigt mycket.

Upp till toppen
Annons: