Annons:
Etikettexteriör
Läst 1622 ggr
Indriz
6/29/14, 11:12 AM

Viktbärande hästar

Ett väldigt hett ämne när det kommer till ridsport är hur mycket man får väga för att rida en viss häst och det diskuteras mycket om det här med viktbärande hästar.

Nu har Djurens Rätts hemsida publicerat en artikel angående ämnet. Där har de även tagit upp en hel del forskning för den som är intresserad att läsa -- http://www.djurensratt.se/for-att-hastar-ger-allt/viktbarande-hastar-sanning-eller-myt

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Annons:
J0554N
6/29/14, 11:17 AM
#1

Jag tror att vi i sverige har en helt annan syn på detta än andra länder, finns de som tror att en ponny kan bära hur mycket som helst och så tvärtom. Jag red på en ridskola i turkiet, man skulle alltid ha samma häst och jag hittade en C-ponny som jag ville ha, "nejnejnej du är ALLDELES för stor" fick jag höra haha, sedan kom ridläraren ut med den största häst jag någonsin ridit, fick ha en pall och hjälp för att komma upp. (vägde då 37 och var 155 cm).

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Upp till toppen
Annons: