Annons:
Etikettridning
Läst 1498 ggr
mermaidVSsailor
6/28/14, 4:12 PM

Tyngden i hälarna

Jag har ett problem när jag rider - jag har en tendens att dra upp mina knän en aning, vilket leder till att jag tappar stigbyglarna. Jag har helt enkelt svårt att riktigt slappla av i benen och låta fötterna vila i stigbyglarna, med tyngden i hälarna.

Någon som vet några övningar man kan göra för att bli av med denna ovanan ? Hade verkligen varit till jättestor hjälp ! :D

Put your guns away it´s teatime

Annons:
Tjeja
6/28/14, 4:16 PM
#1

Träna att stå i sadeln kanske och kunna slappna av?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Facie
6/28/14, 10:16 PM
#2

Försök att "lossa knäna", det blir lätt att man sitter och klämmer med knäna istället för att vinkla knäna lite utåt och klämma med korrekt sida av innebenet..

Pretty wise //

Gronstedt
6/29/14, 4:26 PM
#3

Det som funkat för mig är att slappna av hela vägen från buken. Man spänner magen och låren för att dra upp knäna. Om man öppnar höftvinkeln och tänker knäna nedåt-bakåt och knäna ovanför tårna, så blir skänkelläge bättre och det blir lättare att hålla kvar stigbyglarna.

Linnea
6/30/14, 1:16 PM
#4

Sitter du rätt på rumpan så släpper knäna nästan av sig själva. Du ska inte svanka med ryggen, då följer du inte med i hästens rörelser.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Spiritinthesky
7/1/14, 2:59 PM
#5

Lägg en handduk eller liknande mellan din vad och hästens mage. Det gör att du måste trycka ner hälen och hålla om med vaderna istället för att knipa med knäna. Annars tappar du handduken :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

mermaidVSsailor
7/2/14, 2:23 PM
#6

Tack så jättemycket för alla svaren !

Put your guns away it´s teatime

Annons:
Upp till toppen
Annons: