Annons:
Etikettdistans
Läst 1341 ggr
thenewbreed
2014-06-26 18:37

Att tävla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kommit igång med min ridning. Jag skrev tidigare för flera månader sen att jag ville hitta en medryttarhäst som var lugn eftersom jag var så himla rädd.

well, nu hittade jag en underbar häst som står hos en av Sveriges gamla elitryttare inom distans. Hon har 8 hästar totalt och jag rider en av dem.  hon tävlar fortfarande fast bara inom Sverige nu. Jag rider två gånger i veckan, för det mesta bara på 'min' lugna och trygga häst men får även rida de andra ibland. Rädslan är typ borta helt och hållet, ända gången rädslan kommer är när vi går in på varg-reviret. 

I alla fall, jag har fått erbjudan att börja tävla distans. Men jag har sämst nerver, men min stall kompis vill ta grönt kort med mig och börja tävla med mig. Men liksom, jag har aldrig tävlat förut och tycker det känns lite obehagligt. Men vågar jag rida en rädd arab på långtur utan problem så borde jag ju klara av att tävla tänker jag. Det låter superkul… men hur gör man? Jag är så rädd för att misslyckas haha.

Hur kom ni in i tävling? Började ni som små på ponny's eller som vuxna på stora hästar och i vilken gren?

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
JustMySelf
2014-06-28 11:54
#1

Jag planerar att börja tävla i höst och nästa vår, är 20 då :) Har tävlat massor av klubbtävlingar i både hoppning och dressyr på ridskolehästar men vill komma ut med min häst nu också. Börjar nog med någon klubbtävling men vill också ut på lite lätta klasser lokalt :)

WornOut
2014-06-28 18:21
#2

Distans är en förhållandevis enkel typ av tävling (att lära sig) och det är avslappnad och trevlig stämning. Jag har bara tävlat kortare sträckor , drygt tre mil. men det känns ungefär som att vara på långritt under tiden man rider :) så jag tycker absolut att du ska testa. Bara att se det som en kul grej tillsammans med din kompis, inte som en tävling.

thenewbreed
2014-06-28 21:20
#3

#1 åh okej, hoppas det går bra för er! :)

#2 hm okej, ja vi rider ju som korta distanser medans vi tränar. Varierad miljö, olika hastigheter. Långa sträckor med galopp med. 

Men det kan ju absolut vara värt att pröva! :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Upp till toppen
Annons: