Annons:
Etikettbeteende
Läst 665 ggr
nattis1337
2014-06-17 15:10

vad ska vi göra ?

jag och min syster har börjat att rida två hästar och den ena hästen som är en nordsvensk som min syster rider påhar en skada som göra att hon inte får galoppera och helst inte trava och den skena iväg med henne i går ,och min syster fick verkligen inte stopp på henne efter en stund  men min syster är nu räd att rida henne nu när hon har gjort så här två gånger i rad . men ingen av oss vet vad vi ska göra när hon beter sig så här ?

 förslag skulle vara väldigt tacksamt !

Annons:
Rafflan
2014-06-18 13:26
#1

Har nordsvensken tränats hårt innan och sen vips får den bara skritta kan det vara överskotts energi.

Får hästen kraftfoder kan det vara pga det.

Är hästen snäll att leda? prova att gå ut och gå med den tillstället tills man känner sig säker igen.
pratat med ägare om problemet? :)

[aner013]
2014-06-18 17:45
#2

Är det en nordsvensk brukshäst eller en kallblodstravare?

nattis1337
2014-06-19 12:21
#3

ägaren hade haft henne till hobbyridning innan ! och förlåt skrev fel hon har en sjukdom inte en skada ! har pratat med ägaren och hon säger att hon inte känner igen detta beteende då hon är jätte snäll i vanliga fall! ska åka dit och rida i dag och då tänkte jag att vi ska leda henne ! och fodret har hon haft i alla år säger ägaren !

Rafflan
2014-06-19 13:15
#4

#3 ja men får hästen foder för att arbeta och sen bara får skrittar kan dem bli för pigga och för heta och då behöver man minska på kraftfodret. Men det beror ju på vad för kraftfoder hästen får sen innan?

nattis1337
2014-06-19 17:16
#5

har frågat ägaren och hon sa att det inte är fodret eftersom hon har haft detta fodret hela tiden sedan sjukdomen kom ! och att hon har blivit riden innan men it als mycket !😮

Upp till toppen
Annons: