Annons:
Etikettridning
Läst 1027 ggr
PennyScarlett
2014-05-30 16:35

Känner mig sämst.

Behöver troligtvis bara gnälla. Kommer direkt ifrån stallet och har tagit första ridturen på mitt nya arabsto. Hon är tävlad i western och distans och är därför mycket välutbildad. Det är en underbar häst. Men…jag är inte utbildad. Alls. Är skogsmulleryttare men vill ju gärna lära mig all westernteknik nu när man har en häst som faktiskt kan. Hon som jag har hästen hos har tävlat i western och gav mig en liten lektion idag där det visar sig att jag inte alls sitter bra i trav, är ouppmärksam och okonsekvent och jag kan inte hålla stilla händerna i traven så jag stör hästen hela tiden. Så nu tänker jag bara: f%k me!!! Jag är dålig i markhantering och en värdelös ryttare! Vad skaffar jag ens hästar för när jag inte kan någonting om någonting?! Och anledningen till att jag inte kan ge bra hjälper är för att jag har ett handikapp så jag ät extremt svag, allt gör ont och jag har noll kroppskontroll! Så hur jag än försöker att inte röra händerna i trav så GÅR DET INTE! Usch. Känner mig så j*vla kass och dålig.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
Miliimli
2014-05-30 17:15
#1

Se det som att nu finns det bara en väg att gå, och det är framåt! :)

Hästen är ny för dig, så ni behöver båda vänja er vid varandra, bygga upp er relation och hitta det sätt som funkar för just er två! Kass på markhantering? Jobba mera med det då. Inte bra på western? Tja, du verkar ju ha en instruktör till hands. Ingen kan allt med en gång. 

Förstår att det känns tungt och jobbigt nu i början, men jag tror det mest är chocken över att du faktiskt har en egen häst nu. Det kommer att försvinna, och ni två kommer växa med varandra och bli ett bra par. 

Heja bara :)

PennyScarlett
2014-05-30 17:32
#2

#1 tack…jag förstår att jag och Fazette måste lära känna varandra men trodde verkligen inte att jag var riktigt så dålig på att rida. Jag är inte chockad över att ha en egen häst då jag har tre stycken och har haft med dessa tre inräknade 8 egna hästar. Så det är jag fullt van vid. Är bara inte van vid tanken på att vara värdelös i sadeln och jag vet inte hur mycket av problemen som orsakas av mitt handikapp :/

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Crazy Cat
2014-05-30 19:28
#3

Ett tips för att hålla händerna stilla är att tänka på att vara följsam, inte spänna dig och försöka hitta rätt rytm. ;)

Upp till toppen
Annons: