Annons:
Etiketthoppning
Läst 967 ggr
strixxa
2014-05-27 21:58

Laghoppning?

Ska nu antagligen på min första laghoppning nu på söndag men den insnöade ridskoleryttaren jag är har jag lite saker jag funderar på som jag hoppas att nån kanske kunde vara snäll och svara på dem😇

Det är laghoppning i DIV-3 som gäller om det har någon betydelse.

Okej frågorna då.

1) Måste man ha grönt kort för att delta?

2) Måste man var medlem i en klubb?

3) Gästlicens? Gäller det eller hur är det med det?

4) Är det prompt vita ridbyxor,ridstövlar och kavaj?

5) Behöver jag ha med någon form av intyg till hästen? (Licens,vet intyg osv?)

Annons:
Caf_Roy
2014-05-27 22:57
#1

1) Ja. Det är bara på klubb- och inbjudningstävlingar man behöver ha grönt kort. 2) Jag är osäker på om man måste vara medlem, men man måste ha licens som man löst hos den klubb man tävlar för. 5) Vaccinationsintyg, hästlicens och mätintyg om det är en ponny. Tror man måste visa dokumentation på att hästen är chipad också, men allt (utom licensen som man löser på tdb) ska finnas i det obligatoriska hästpasset. 3) och 4) är jag osäker på så det lämnar jag åt andra att svara på. Jag vet att det är tillåtet att rida i huvlös klubbtröja i alla fall.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

JustMySelf
2014-05-28 08:21
#2

#1 Du menar väl att det bara är på klubb- och inbjudningstävlingar man INTE behöver grönt kort ;)

strixxa
2014-05-28 10:12
#3

Okej men då behöver man ha grönt kort om jag ska vara med då eller?:)

JustMySelf
2014-05-28 13:45
#4

#3 Ja, och ryttarlicens

Em--ma
2014-05-28 14:25
#5

Ja du behöver för det första grönt kort. Därefter behöver du lösa licens för klubben du vill tävla för, och även vara medlem för klubben.

Hästen ska ha giltigt mätintyg (om det är ponny) och hästlicens,
Samt vaccination intyg.

Är du dock en ridskoleryttare som ska tävla på ridskolans hästen så fixar oftast klubben allt för hästen.
Finns endagslicens för ryttare för 150kr, (tror det är billigare om man är ridskoleryttare)

Så börja med att kolla på din ridskola när nästa grönt kort kurs :)
Under tiden kan du tävla klubbtävlingar/P&J på din ridskola eller andra i närheten :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Upp till toppen
Annons: