Annons:
Etikettridning
Läst 693 ggr
änglabergstrm
5/27/14, 7:43 AM

Vad tycker ni??

Vad tycker ni är roligast 1. skritt 2. Trav 3. Galopp 4. Tölt

Annons:
[RC1393]
5/27/14, 9:29 AM
#1

Vilken jag föredrar beror på häst, en häst med härligt steg kan jag skritta med till månen och tillbaka och vara supernöjd, men det är klart, utan variation är ingen gångart rolig alls!

Som arbetsgångart föredrar jag trav, när jag är ute och rider i naturen föredrar jag skritt och galopp beroende på hur terrängen ser ut.

Stallmima
5/27/14, 7:57 PM
#2

2

Quirinia
5/29/14, 7:53 AM
#3

Jag gillar skritt, trav och galopp lika mycket. (Tölta har jag gjort 2 gånger för flera år sedan)

Att skritta ut någon skogsrunda är alltid lika mysigt, dock att rejsa i galopp är också härligt. :') Trav är samma som skritt, mysigt att rida ut.

Tessan01
5/29/14, 9:25 AM
#4

Galopp, skritt eller tölt skulle jag nog säga. Mest beroende på hästen och hur mjuka gångarter den har ^^

Zadeira
5/29/14, 10:40 AM
#5

Det beror på när, var och hur. För tillfället är medryttarhästen helt klart lättast att jobba i form i lättridning i trav, så på banan är det trav som känns roligast för det ger tydligast resultat.

Ute har vi tyvärr dåligt med mer än skrittbara vägar, men de få ställen jag kan galoppera på är det helt klart roligaste delen på uteritterna.

majaliten
5/29/14, 11:09 AM
#6

Galopp

Annons:
Miiwijoy
5/30/14, 8:47 PM
#7

Hade du frågat mig för ett år sedan hade jag sagt trav, eftersom jag älskade att sitta ner i traven och känna hästen(ponnyn) rör sig under mig. Men nu när jag rider lite högre hästar med större och "studsigare" steg ibland så är traven inte längre alltid nummer 1. Sen på islandshästar är tölten långt mycket härligare en traven -i de flesta fall-.

 Så jag skulle säga att det variera beroende på vilken häst du sitter på.

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

Upp till toppen
Annons: