Annons:
Etikettövrigt
Läst 710 ggr
änglabergstrm
2014-05-26 19:32

Fodervärdshäst!:)

Hej!

Jag och min syster vill ha en fodervärdshäst men vi hittar ingen som passar oss och vi vet inte om vi är redo. Vi vill ha en stor som tål mycket typ en nordsvensk som vi kan "Lufsa" med i skogen vi har ingen rid vana men vi vill kunna skritta/trava med en häst som är säker. Vi är noga med grundarbetena och vet vad som behövs för att ha häst. Vet någon av er vad man kan hitta den perfekta hästen?

 vad tycker DU behöver man kunna rida för att ha en häst på foder?😉

KOMMENTERA!!

Annons:
MsSofieG
2014-05-26 19:57
#1

Ridningen tycker jag inte är viktigast när man ska ha en häst på foder, Jag tycker att omhändertagantet kommer först. Att man ska veta hur man visiterar, de vanligaste symptomen för de vanligaste sjukdomarna, vilka växter som är aja baja i hagen, hur ofta en häst ska verkas/skos, hur man vet att utrustningen sitter bra och på rätt sätt och hur man räknar ut en foderstat. Det finns huuur mycket som helst att lära när det kommer till skötseln så jag tror det kan vara bra att börja där 👍

Sarah
2014-05-26 21:01
#2

Skulle själv inte lämna ut mina hästar på foder till ngn som inte kan rida, den ena sparkar bakut om man blir spänd i handen och den andra backar… :P men olika hästar är ju olika känsliga :)

MsSofieG
2014-05-26 21:06
#3

Ja såklart man ska kunna rida, jag kanske skrev lite skevt 🤪

Alla gångarter tycker jag man borde hantera och även kunna hantera situationer (av alla de slag) från hästryggen. Men det är ju sånt man känner in om någon kommer och provrider. Man märker ju ganska fort vilken nivå de ligger på 🙂

Upp till toppen
Annons: