Annons:
Etikettövrigt
Läst 742 ggr
96sara
2014-05-26 16:08

Åsikter om galoppsporten

Jag har en inlämningsuppgift till på onsdag i skolan där jag ska argumentera om för och nackdelar med galoppsporten osv, och det skulle vara superhärligt om ni kom med tips (och gärna länkar eftersom jag behöver relevanta källor). Jag har hittat en del redan men mest negativa saker så behöver mest veta fördelar med sporten. Självklart blir jag lika glad för både negativa och positiva tanka. :)

Annons:
[Anamalar]
2014-05-26 21:43
#1

Detta är bara åsikter så jag har ingen källa…

Jag tycker att det är positivt att hästar får utföra ett naturligt beteende, nämligen att spring i flock. För många hästar finns även viljan att vinna och det är de som lyckas på galoppbanan. Hästar i det vilda leker och springer ikapp (kanske som träning inför ev. faror).

Jag tycker att det är bra att det är en "enkel" sport på det sätt att hästen lätt kan förstå vad "leken" går ut på.

Det är en rolig sport och jättehärligt med farten och adrenalinet (har bara testat på ponnygalopp en gång, men det var känslan som jag fick)

Kanske inte hjälpte något men, men. 🙂

strindberg07
2014-05-26 21:45
#2

Det är en härlig sport med mycket fart i! ;) Man träffar väldigt många trevliga människor. Det finns mycket information på svenskgalopp.se Jag rider ponnygalopp och det är sjukt kul kan jag säga! Hoppas att du hittat det du söker! :) Mvh Elin!

strindberg07
2014-05-26 21:46
#3

Hittar ska det stå… ;)

Upp till toppen
Annons: