2014-05-25 17:01 #0 av: P4go

Jag har ju letat häst nu ett tag efter att foderhästen åkte hem. 
Tänkte mig en läromästare då jag inte orkar jobba på nytt med en ny unghäst. Så idag åkte jag och provade lite hästar i ett galoppstall. 
Va egentligen bara intresserad av en av dom men jaja, varför inte liksom? 

Så provade den ena efter den andra.. Stela då vissa av dom sällan går i paddocken och andra helt okej. 

Då sa han jag var hos att han hade en fyraåring som knappt varit i paddocken alls om jag ville prova. Visst, varför inte liksom? 

Ut i hagen och han ropade på henne och hon vänder upp huvudet och kommer i full galopp och kör sen ner huvudet i famnen på mig och frustar. 
Verkade supermysig och han började rida henne, lite hoppig och tyckte mkt var läskigt men WOW.. Hennes trav?! 
Det finns något stort där, hon kommer komma långt inom dressyren.
Helt sjuk, bara stod och stirrade och glömde självklart filma.. 

Sen fick jag sitta upp och det gick väl bra tills jag skulle snett igenom.. Det ville hon inte.. Utan tvärvände och skulle fortsätta på volten. Det hände ett par gånger, även stå på bakbenen och försöka backa ur paddocken förekom. 

Men något hos henne fastnade i mig. Han sa att han bara ville bli av med henne pga platsbrist och att hon får ett bra hem. 

Så på onsdag så ska jag prova henne och en till igen och sitter hon lika hårt fast hos mig så blir det, ännu en gång, en liten outbildad unghäst som kommer hem! 

Så hade ni tagit samma beslut som jag?