Annons:
Etikettannonstorget
Läst 1135 ggr
elvirawz
5/21/14, 9:10 AM

(F) Russ söker sommarmedryttare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker nu en medryttare till mitt gotlandsruss Mackelot en dag i veckan nu under sommaren och kanske även under höst/vinter. 

Han är 19år och är snäll i alla situationer. Även inkörd. Han står inackorderad i ett stall i Norrmarum, Väddö/Björkö ca. 50min med buss från Norrtälje (buss hpl Norrmarum). Bussen stannar vid stallet. 

Han klarar inte av hårda dressyr eller hopp-pass utan vill bli riden i skogen nu när hans kondition håller på att byggas upp. 

Jag söker dig som är en lugn och säker ryttare som klarar av honom även om han ska testa dig lite (backa på uteritter). Du ska klara av stallsysslor såsom att mocka hagen, smörja utrustning och rida på ett bra sätt. Han varieras av att ridas i träns och repgrimma - så du kan gärna vara intresserad av en lite "sundare hästhållning". 10-14år vill jag att du ska vara, inte vara längre än 165 eller väga mer än 55kg, ha hästvana och ett plus om du har hästvana föräldrar. Har tänkt mig runt 600kr/mån sommar och 400kr/mån höst, vinter, vår. Kan även ha en medryttare som bara rider i sommar. Mejla och skriv några rader om dig själv så hör jag av mig!

Ignorera mig på bilden.. :P

elvira.horseworld.se

Annons:
elvirawz
5/23/14, 8:41 AM
#1

Uppdaterad annons:

Jag söker nu en medryttare till mitt C-ponny gotlandsruss Mackelot en dag i veckan nu under sommaren och även under höst/vinter. Han är 19år och är snäll i alla situationer. Även inkörd. Han står inackorderad i ett stall i Norrmarum, Väddö/Björkö ca. 50min med buss från Norrtälje (buss hpl Norrmarum). Bussen stannar vid stallet. Han klarar inte av hårda dressyr eller hopp-pass utan vill bli riden i skogen nu när hans kondition håller på att byggas upp. Jag söker dig som är en lugn och säker ryttare som klarar av envisa russ. Du ska klara av stallsysslor såsom att mocka hagen, smörja utrustning och rida på ett bra sätt. Han varieras av att ridas i träns och repgrimma - så du kan gärna vara intresserad av en lite "sundare hästhållning". Du ska helst inte vara längre än 170 eller väga mer än 55kg, ha hästvana och ett plus om du har hästvana föräldrar, ev att du är en liten vuxen. Har tänkt mig runt 600kr/mån sommar och 400kr/mån höst, vinter, vår. Kan även ha en medryttare som bara rider i sommar. Mejla och skriv några rader om dig själv så hör jag av mig!

elvira.horseworld.se

*~HamsterHamster~*
5/23/14, 3:15 PM
#2

haha är 185 och väger 65 kilo, skulle varit jätteintresserad om han inte skulle varit så liten, jag rider från D ponny till storhäst och är jätteintresserad i sundare hästhållning framförallt utan bett eller med gummibett utan nosgrimma :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

P4go
5/23/14, 3:21 PM
#3

Är du 185 och rider dponny? :o

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

*~HamsterHamster~*
5/23/14, 3:28 PM
#4

#3 Yes, ingen fara med det xD Hoppar med en D-ponny som heter Baloo och rider dressyr på en annan D-Ponny dessuto är jag fjordingfan(också om de som jag nämnde innan inte är fjordingar xD)

Fast vad är så konstigt med det? Är det inte okej att rida D-ponny när man är så lång? Det ända som är lite strange är att jag ser lite stor ut på vissa :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

P4go
5/23/14, 3:57 PM
#5

Menade att jag är 180/60 kg själv och klarar inte av att rida hästar under typ 165.. 160 är på gränsen x))

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

*~HamsterHamster~*
5/23/14, 4:04 PM
#6

#5 Jaså haha x) Det går fint fint för mig :) bara lite problem med skänkeln ibland så :)

Okej förlåt för OT lycka till att hitta ryttare :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Upp till toppen
Annons: