Annons:
Etikettridning
Läst 349 ggr
[EmmiieErixon]
2014-05-16 22:14

Program ridning

Hej allihopa!

Hur gör ni när ni pluggar in program. Börjar ni så fort ni en vecka innan, springer ni runt på en visuell ridbana i köket eller pluggar ni in det kvällen innan som en färsk vara? 

Själv går jag igenom det en vecka innan och sedan tar jag det extra kvällen innan, på morgonen när jag vaknar medans jag borstar tänderna, ännu en gång innan fösta start när banan är tom och en gång extra när jag sitter på hästryggen. 

Gör ni något speciellt som får er att minnas allt? 🙂

Annons:
JustMySelf
2014-05-17 01:35
#1

Tycker det är bäst att springa programmet, vår vardagsrumsmatta är perfekt ;) Annars gör jag inte på något speciellt sätt.

Caf_Roy
2014-05-17 07:49
#2

Dels lär jag mig det så långt innan jag kan, springer det så jag kan gå igenom varje rörelse noggrant och rabblar vad jag ska tänka på i varje steg och försöker visualisera hur det ska kännas. Sen ritar jag upp det i luften med fingret, noga med att markera med en "halvhalt" av fingret vid varje övergång och att jag gör dom vid rätt bokstav. I början kan man göra det långsamt, men sen ska man kunna rita upp det i luften utan att tveka eller blanda ihop saker på mindre än 30 sekunder. Man ska inte behöva tänka efter vad nästa rörelse är, det ska sitta i ryggmärgen. Kan man både rita det snabbt och noggrant gå igenom varje rörelse när man springer det är det dags att börja träna med hästen, vilket man bör göra allra minst tre gånger, helst fler, så man får koll på var man kan få problem och vad man kan göra för att undvika det.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: