Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1009 ggr
MsSofieG
5/8/14, 6:30 PM

Få en vit häst vit?

Hej jag vill veta era bästa tips på att få en vit häst riktigt vit och fin inför tävling.

Har ni några favorit metoder och favorit produkter? Jag vill veta alla tips och trixs litet som stort!

Annons:
chokladtassen
5/8/14, 6:34 PM
#1

Inte låta hästen gå i en hage med gräsmark några dagar innan kanske 🙂

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

molam
5/8/14, 6:38 PM
#2

Potatismjöl använder vi på hundarna för att deras vita fält ska bli vita, vet inte om det funkar på häst dock 🤔

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

AnnaKarin
5/8/14, 6:41 PM
#3

Tvätta med Groomers Goop, funkar bra på vita katter och finns på stooooora burkar.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

MsSofieG
5/8/14, 7:10 PM
#4

Oh tack för tipsen! #1 Jo gräsmark är nog vårt minsta problem då hon blir full med kissfläckar, men har klarat sig bra från gräsfläckar än så länge :)

#2 Potatismjöl har jag också hört en hel del om! Vet att jag har en vän som gärna använder det på de vita fälten på sin bruna häst.

#3 Oh det har jag aldrig hört talas om förrut. Tar det bort missfärgningar bra?

Facie
5/8/14, 9:29 PM
#5

Det finns många väldigt bra skimmelschampoon som innehåller lite blekning som tar bort gula toner. Vi använde ett som var helt lila och passade man sig inte när man tvättade svansen så kunde den skimra lite lila, men det blev väldigt fint! Ingenting funkar så bra som ett riktigt bra schampoo. 
Sen kan jag rekommendera att du sprayar lite glansspray på de områderna som hästen ofta blir skitig, då sätter sig skiten inte lika "Hårt" och de är lättare att skrapa bort med en vanlig ryktsten :)

Pretty wise //

AnnaKarin
5/8/14, 9:52 PM
#6

#4 http://www.satchmos.se/category/370520-1/Groomers-Goop

Jag tycker att det fungerar väldigt bra på hund och katt. Har själv inte använt det på häst men hört att det gjorts med bra resultat.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
MsSofieG
5/8/14, 11:36 PM
#7

#5 Smart det där med glanssprayen det ska jag komma ihåg 👍 Du råkar inte ha namnet på något skimmelshampo som fungerat sådär lite extra bra?

#6 Det var ju billigt så jag får testa och rapportera om det funkar lika fint på hästar 🙂

Joseff
5/9/14, 7:48 AM
#8

För mig funkar det allra bäst att duscha hästen och gnugga på fläckarna med schampo :) Har fått bort alla fläckar varje gång och hästen blir ren och kritvit :)

fiffeliffe
5/9/14, 7:59 AM
#9

Följer, vill också ha tips

Cool

mallan-nog
5/9/14, 8:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

leovet skimmelschampo är riktigt bra!

(Bild från Hööks)

[134643]
5/9/14, 1:35 PM
#11

Finns det inte sådana där ryktstenar typ? Jag har själv aldrig använt det, bara hört att det ska ta bort gula fläckar på vita pållar aha ^^

Facie
5/9/14, 2:14 PM
#12

#7 Åh det var så längesen jag hade den skimmeln så kommer inte alls ihåg vad de kan ha hetat.. Men jag kommer ihåg att det var svinigt dyrt ;)

Pretty wise //

MsSofieG
5/9/14, 4:40 PM
#13

#8 Tack för tipset ^^

#10 Åh! Det måste provas! 

#11 Ryktstenar har vi hemma men de gör inte mycket till och från mot hennes fläckar är jag rädd :/ Måste ha en smutsabsorberande häst 😂

#12 Haha jag får leta efter dyrt och bra reveiws med andra ord 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: