Annons:
Etikettridning
Läst 769 ggr
Anniebolmgren
2014-05-05 15:51

Er ridskola

Hej! Här kan du skriva, berätta, och skicka bilder på din ridskola. Är den bra? Gillar du instruktörerna? Är de fint och mysigt? Hur är hästarna? Hur ser en vanlig ridskoledag ut för dig? Tävlas det mycket? Berätta! Allt är intressant.

Annons:
PogoPedagog
2014-05-05 19:05
#1

Jag red i Borås för några år sedan och tyckte de hade bra hästar. Däremot var det väldigt låg nivå på hoppningen, iaf i min grupp. Vi red på nivå 5 av 6 möjliga och fick endast skutta över 50 cm som högst med stor häst. Jag vet såklart att det är viktigt att träna på låg nivå och att gymnastikhoppa osv. MEN får man aldrig hoppa ett mer normalhögt hinder, säg 70 cm minst går det inte att lära sig hoppa om du frågar mig. De flesta hästar beter sig väldigt olika vid små skutt eller hoppning över "riktiga" hinder och det kräver en mycket mer samlad och energisk anridning. Tilläggas kan att de lägsta klubbtävlingarna där gick på höjder vi aldrig fick prova så att tävla ridskolehäst var bara att glömma, tråkigt för mig som älskar hoppning. Har även ridit i Götene och där hoppade vi runt 90 cm som högst i motsvarande grupp vilket känns mycket mer rimligt.

Linneahorse12
2014-05-06 09:31
#2

#1 jag rider på borås nu, nu är 5 hösta o ja rider där, man får inte hoppa högre än, hoppade 40 sist, det inget hinder, stora ponnyer går över, så de har inte blivit bättre precis, sen beror de på ridläraren okså, endel får man hoppa lite högre med och endel lägre, men har sagt till ridläraren att vi gärna vill hoppa högre och då skrattar hon bara

Upp till toppen
Annons: