Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 676 ggr
MatildaGruhs
5/2/14, 10:06 PM

gogue + bettlöst?

Kan man använda gogue/halsförlängare på bettlöst? (Sidepull)


Annons:
Linnea
5/3/14, 9:10 AM
#1

Går säkert men jag ser ingen anledning till att använda hjälptyglar. Om hästen arbetar korrekt med rygg och bakdel och är mjuk och avslappnad kommer den att gå ner i form av sig själv. Form kan du inte tvinga fram, bara en böjd nacke.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

fiffeliffe
5/3/14, 9:51 AM
#2

Det som #1 skriver är så sant de kan bli. Jag föreslår att du lär dig rida hästen i form utan hjälptyglar ist för att fuska fram en "form". Om de nu var så att du vill få hästen att gå i form, är de pga en annan anledning så säg gärna de!

Cool

MatildaGruhs
5/3/14, 6:33 PM
#3

Inte min häst som ska ha det. Frågar åt en vän till mig! Hennes häst kör upp huvudet i luften och sticker, det gör han inte om huvudet är lägre. Så därav!


fiffeliffe
5/3/14, 6:54 PM
#4

Okej, jag förstår! De borde gå att sätta genom ringarna nere vid nosen eller vad man ska säga, hon får nog helt enkelt prova sig fram vad som känns bäst!

Cool

[Smári-Alva]
5/3/14, 6:59 PM
#5

Jag provade det en gång med sidepull och halsförlängare på min häst och han gillade det inte men det är ju bara att prova, om hästen trivs så går det nog bra

Linnea
5/4/14, 7:27 PM
#6

#3 Är hästen kollad så den inte har ont och att utrustningen passar?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
MatildaGruhs
5/7/14, 3:58 PM
#7

Japp han är 110% frisk och kry! Han har bara dumheter för sig och har alltid fått göra som han vill hos tidigare ägare! Tyvärr.. :/


Upp till toppen
Annons: