Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 579 ggr
examynia
4/30/14, 5:12 PM

antal hoppdagar/veckan?

jag undrar lite hur många dagar i veckan ni tycker att man kan hoppa en häst?

han är allround å jag rider i skogen å tränar i paddocken.. letar nu efter nån som vill hoppa min häst då han älskar de å jag är livrädd:P tanken är att jag vill att han ska tävla lite smått i hoppning i sommar/höst. hur mycket tycker ni att man kan träna honom i hoppning i veckan?

han är inte så gammal, han är 6 år men välriden från början om man säger.. dock inte utbildad i hoppning men hoppad bana på 100, löshoppad 130.

vad tycker ni.. ? hur hade ni gjort?

Annons:
imsuchadiva
4/30/14, 8:27 PM
#1

Jag tycker att man hoppar max 1 dag per vecka. Men man kan lägga in markarbete med bommar 1 dag också. 

Det är min åsikt och så jag rider mina hästar. Sen kan man givetvis hoppa hästen lite oftare någon gång.

examynia
4/30/14, 8:35 PM
#2

om man säger att man har en inplanerad tävling om..låt oss säga en månad.. räcker de med att träna hoppning bara en gång i veckan då?

imsuchadiva
4/30/14, 8:37 PM
#3

Det går inte att svara på rakt av så här, det beror på hur rutinerad både hästen och ryttaren är.

majaliten
4/30/14, 9:07 PM
#4

Jag anser inte mer en 1 ggr veckan . Jag brukar åka pay and jump och små lokala tävlingar i hoppning de räcker med att hoppa 1 ggr veckan . Allt är individuellt men så har jag gjort med kompisars hästar och alla jag vart i kontakt med och hoppat på tävling alla har fungerat att hoppa 1 ggr veckan varför slita för mycket och en hopp tävling är som en hopp träning också . De fans ju någon elit ryttare som tävla högt och sa denna häst vill vi inte sluta på han hoppas sällan hemma och hans träningar blir hans tävlingar . Jag har tränat och ridigt både unghästar och äldre hästar de fungerar 1 ggr veckan en alla är olika finns säkert undantag min är unghäst vi tränar knappt 1 ggr veckan . Finns ingen anledning att slita på dem

P4go
4/30/14, 11:47 PM
#5

Hoppa en gång i veckan ungefär. :) 
Men jag har ofta bommar med i mina övningar för att få hästen att lyfta på fötterna. Sen om jag bara går över dom en gång eller ligger och rullar över dom beror på dagsform och övning :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

examynia
5/1/14, 8:23 AM
#6

okej tack ska ni ha då är de lite som jag har tänkt innan åxå.. att max en gång i veckan med hoppning.. å sen markarbete nån mer dag i veckan ibland.. =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: