Annons:
Etikettbeteende
Läst 2339 ggr
IdaAnnie
2014-04-28 20:45

Knasiga saker era hästar gör

Ja, som rubriken, vad gör era hästar för knasigheter? Mitt sto brukar (till mitt stora förtret) ställa sig och plaska med benen i badkaret när det är alldeles nytt vatten i. Detta gör hon med stor glädje, men vattnet blir ju smutsigt och jag är lite rädd att hon ska fastna. Dela med er, och lägg gärna in film och/eller bild!

Annons:
[mitzylinnea]
2014-04-28 21:05
#1

Min brukar sparka ner badkaret i skogen nedanför om badkaret skulle råka vara tomt -_- … 

Ja kan lova att de är ganska tungt att dra upp så där ser man verkligen till att de finns vatten JÄMT (Såklart har dom vatten men ibland råkar dom ju bli utan nån timme och de dör dom inte av.. ;) )

[MajaWrangstadh]
2014-04-28 22:16
#2

Ett Gotlandsruss jag red fick för sig att käka upp en kackerlacka en gång… Kanske det konstigaste jag varit med om i hela mitt liv. haha

[MajaWrangstadh]
2014-04-28 22:18
#3

Annars är denna alltid lika gullig 😃 Min nuvarande, hehe.

Tusen
2014-04-28 22:44
#4

När ett av våra russ var dräktig verkade det som att hon tyckte det kliade nå alldeles förskräckligt. Hon kliade sig överallt på allt möjligt.
Här ligger hon på marken och kliar magen. Detta höll hon på med i flera minuter.

Spiritinthesky
2014-04-29 09:52
#5

Mitt sto vrider så mycket på huvudet i sidled att hon tappar balansen när hon tigger godis. Det är gulligt..

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[RC1393]
2014-04-29 10:05
#6

Min ponny petar mig på fötterna med mulen när jag rider henne och hon vill säga något (typ "kan vi gå nu?!" "Jag förstår inte" "Sluta tjata").

Sen brukar hon gå ut ur hagen när man inte stängt den understa grinden (då är lägsta tråden ca 40-50 cm över marken). Ryms huvudet ryms resten🤐

Annons:
IdaAnnie
2014-04-29 15:30
#7

#3 min gör också så, men inte fullt så mycket! Plaskar med mulen och flemar sen lite grann. Undrar om dom försöker få in vatten i näsan då eller något?

pebb
2014-04-29 15:55
#8

#2 Min kompis gamla ponny åt upp en död mus som en av katterna hade lagt i hans spilta… Uäck! Katten blev väldigt förnärmad över att hans mus var borta hehe

Spiritinthesky
2014-04-29 20:00
#9

#8 haha oj!! Det är ju livsfarligt :o

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Comedy
2014-04-30 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min häst MÅSTE få sin mysstund innan borstningen, annars blir han väldigt ledsen. Helst ska mulen upp på min axel så nära mitt ansikte som möjligt och så ska jag klia försiktigt på ganascherna, i pannan, på och runt mulen… Överallt! Försöker jag borsta halsen backar han och trycker mulen i min famn haha. Borstar jag magen(? så dålig på hästens delar :() på högersidan vänder han sig om och tittar på mig och försöker nå mina händer med mulen. Borstar jag frambenen backar han och antingen buffar på mig tills jag börjar klia honom eller så lägger han mulen i knäet. Väldigt mysig kille :)

Annars så lyckas han tydligen rulla ut under staketet ur hagen utan att paja det, och så lyfter han på sitt eget halmnät i boxen, lägger det över halsen och äter ur grannens hönät :) Han slutar aldrig att förvåna mig och då har jag ändå känt honom i sju år i augusti!

soundtrack
2014-05-01 10:11
#11

Min häst älskar att rulla sig och är lite bekväm av sig när han gör det. Han rullar aldrig över utan börjar med att rulla/gnugga ena sidan ordentligt ett par gånger och när han sen ska byta sida så reser han inte på sig emellan utan han sätter sig upp på rumpan och gör liksom en "sittande piruett" runt och lägger sig sedan ner på andra sidan och gnuggar loss på andra sidan.

axa
2014-05-01 10:39
#12

Hästen jag rider sparkar helt utan anledning. Hon har fastnat med benet i ett rep som var till för att ingen skulle gå bakom henne men istället fastnade hon och repet fick skäras loss och hon blev chockad av det som hände. Sedan så sparkade hon sönder en kran, otroligt nog, så stallet beslutade sig för att inte sätta dit en ny kran. Chansen att hon sparkar sönder den igen och skadar sig är stor. Denna gång skadade hon sig inte. Sen kan hon bara sparka rätt ut i luften. Väggarna är väldigt utslitna nu ;D Även när man rider henne kan hon slänga iväg ett bakben i galoppen, men det är sällan det händer. Men hon är ju trots allt bara fem.

trex
2014-05-01 12:54
#13

Vi har en häst i stallet som när han har rullat sig, stannar i sittande position och kliar rumpa, gungar som hästen som kliar magen.

Annons:
soundtrack
2014-05-01 13:15
#14

#13 Haha, det kanske är det min gör då, passar på att klia rumpan lite när det ändå är dags att byta sida ;)

LeJ
2014-05-02 13:36
#15

Min ställer sig och räcker ut tungan åt mig varenda gång han inte vill göra det jag säger till honom.Cool

Praefatio
2014-05-02 14:35
#16

Min häst hade ett oerhört speciellt sätt att skaka på huvudet, när han var missnöjd över något. Väldigt gulligt. Min tränares häst var en riktig retsticka när han var yngre. Skulle fodra dem i hagen en gång, varpå han snodde min mp3-spelare och satte av i struttig trav med svansen i vädret och viftade med hörlurarna, samtidigt som han sneglade bakåt och frustade. "Kom och ta mig om du kan!" Jäkla as :P

[mitzylinnea]
2014-05-03 16:58
#17

Samma häst som i #1 börjar även föltugga när an drar åt sadelgjorden i hopp om att man ska sluta och om man slutar slutar han direkt och så tittar han på en som att 

- Jaha? Skulle du inte dra klart eller?

Comedy
2014-05-03 17:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ögonen säger allt! :)

fiffeliffe
2014-05-03 19:22
#19

Min ponny älskar att pussas med sina långa läppar, samt ta dom och suga lite på min haka. Kan kännas lite äckligt och läskigt om man inte är van, men han bits aldrig utan tycker mer om att bara stå och pussas 😂

Cool

Quirinia
2014-05-03 23:32
#20

Min ponny blir jättearg på mig ibland om jag borstar lite för hårt eller något, om han då nafsar till och jag säger åt honom ser han oskyldig och oförstående ut. 

En annan gång så vet jag inte vad som hände, men han lyckades öppna boxdörren för att han blev sur på en annan häst, ställde sig med frambenen utanför boxen och bet i luften. Inte så skrämmande.. :P

Sedan kom han till mig i sadelkammaren och ville ha betfor, helt oskyldig som vanligt.

Annons:
fairyautumn
2014-05-24 16:39
#21

Flera hästar jag känner klappar med läpparna när de är upprörda, sjukt gulligt måste jag säga

//doge

Caroline L
2014-05-24 17:14
#22

En häst jag rider ibland räcker ut tungan när han inte vill arbeta. Tror jag dog lite inombords när jag red och han vägrade arbeta ordentligt, och då såg jag hur tungan stack ut på sidan! Haha! Frågade sedan och det är tydligen något han gör varje gång han inte känner för att jobba.


Sarah
2014-05-24 19:24
#23

#22 skulle snarare gissa att det är ngt som inte är skönt på honom och att han är arbetsovillig för att ngt i munnen gör ont.

Caroline L
2014-05-24 20:06
#24

#23 Nej så är inte fallet, det kan jag garantera! Tack ändå!


Trongutten
2014-05-25 09:36
#25

När min häst får godis, typ äpplen och morötter samt kraftfoder så ställer han sig och "tuttar". Han har ut tungspetsen en bit och står sedan och suger på tungan. När han gör det blir han liksom borta, ögonen ser ut att verkligen njuta och man får göra vad man vill med honom i det läget. Några gånger har han stått så i flera minuter. Otroligt gulligt!

Samma häst står alltid och gungar halsen fram och tillbaka väldigt kraftigt och tuggar i luften när man kliar honom haha.

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

WinterPrince
2014-05-27 15:35
#26

Jag får stora feta tungkyssar av min häst! Över hela ansiktet!

Sherlock-Watson
2014-05-27 19:11
#27

Min favorit häst slickar alltid på allting i boxen efter hon har fått godis, i över 20min. Min teori är att hon försöker slicka sig ut.

Annons:
PennyScarlett
2014-05-28 07:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Min häst älskar djur! I synnerhet hundar och kaniner :) hade hon fått ha en egen hund och en kanin i boxen så hade hon lätt kunnat vara ensamhäst. Fasantuppar som kommit in i hagen är också roliga att leka med ^^

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: